Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Sabtu, 13 Oktober 2012

pemanas rasa..

hari ini aku kembali ke blog ini. aku membaca kembali catatan-catatan yang lalu. ada yang membuatkan aku tersenyum. ada juga yang mengundang sebak. sesekali hati berbisik.. ternyata inilah aku.

hari ini secara tiba-tiba aku terasa ingin menulis. agak lama merenung skrin laptop ini. kemudian aku tutup. tak lama. laptop bernyala semula. seperti tadi, skrin ini kurenung lama. entahlah.. aku seperti tidak pernah tahu untuk menulis. 

hari ini aku bagaikan ada satu keinginan. blog ini harus terus aku hidupkan. biarlah tidak secergas dulu, tapi menghidupkannya barangkali dapat menghangatkan 'malamku'...

12 ulasan:

Queenie berkata...

salam adikku samad...

lama akak tak kemari..awak sehat? isteri sehat? anak2 sehat?

takper dikmad...warm up dulu pelan2...bila idea mari, jangan tangguh2 lagi...ya!

selamat menulis kembali..

abhamz hamaz berkata...

assalam, tulis aje apa nak tulis, janji kita rasa seronok...

Kakcik Nur berkata...

Assalamualaikum Adikku...

Selamat kembali mewarnai maya ini dengan tulisan2mu...

Kakcik tunggu. :)

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Elok bebenor le Yob Mad kembali ke siber maya. Kami ni pun adalah sebahagian kawan dari dlm hidup Yob Mad. Sikit sebanyak boleh juga nak dikongsikan.
Kehidupan manusia seharian bukanlah lama sangat jka dtolak wkt tidur, kerja sara hidup, persediaa makan-minum dan berinteraksi dgn org sekeliling, berapalah masa yang kita ada pun! Namun kita perlu membina kekuatan dalaman, `self-esteem` kata orang sebelah leghah teman. Ini jugalah dikatakan suntikan ruh dari urusan Allah SWT (AlQuran dan Hadis Rasulullah saw.)
Surah AsSyura:52 وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُ‌وحًا مِّنْ أَمْرِ‌نَا ۚ مَا كُنتَ تَدْرِ‌ي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَـٰكِن جَعَلْنَاهُ نُورً‌ا نَّهْدِي بِهِ مَن نَّشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا Dan demikianlah Kami wahyukan kepadamu (Muhammad) - Al-Quran sebagai roh (yang menghidupkan hati perintah Kami; engkau tidak pernah mengetahui (sebelum diwahyukan kepadamu): apakah Kitab (Al-Quran) itu dan tidak juga mengetahui apakah iman itu; akan tetapi Kami jadikan Al-Quran: cahaya yang menerangi, Kami beri petunjuk dengannya sesiapa yang Kami kehendaki di antara hamba-hamba Kami.
Banyak perkara asas kehidupan yang perlu digerak dan dihidupkan. Mungkin kita akan tertanya2,`Isyy saknike bende nok dikejor, mane satu nak `menang tangan`nya? Bukankah Alah SWTmenciptak kita dan masa? Dia lebih mengetahui poenghidupan kita. Dlm hidup ini juga byk perkara yang penting tetapi kita diperintahkan membuat benda yang terpenting (priority) dahulu. Sura AzZumar:18 الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ Yang berusaha mendengar perkataan-perkataan yang sampai kepadanya lalu mereka memilih dan menurut akan yang sebaik-baiknya (pada segi hukum ugama); mereka itulah orang-orang yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah dan mereka itulah orang-orang yang berakal sempurna.
Walahualam.
P/s Elok bebenor le ngidupkan keinginan mike, biyo le semboni dan sohh `malam mike tu..

a.samad jaafar berkata...

kakakku queenie..
saya sihat cuma agak sibuk dlm tahun ni.. t kasih kak..

a.samad jaafar berkata...

saudara abhamz
t kasih atas kesudian menjenguk ke blog saya.. saya menghargainya

a.samad jaafar berkata...

kakakku kakcik..
kesibukan menghadkan waktu utk menulis.. saya pun dh lama tak menjenguk blog kakcik

a.samad jaafar berkata...

saudara tajnur..
lame mike idok menjeghu ke mari.. ke mana mike pegi weih...huhuhu

Titisan Hujan berkata...

lama tunggu yob
rindu bebeno dah ghasenye

eita berkata...

eh!!eh!!!...
dah bayar bil kot...tu yg hidup semula umah ni..
heheheheh

Jurnal Murahan berkata...

yarghhhhhh !!!!

kelisa_samudera berkata...

tulis aje mad. moh kita berblog. facebook bukan dunia kita.