Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 21 Februari 2012

Janji..[Loghat Perak]

Kalo bejanji.. Sida yang tonggek tu memang baguih. Die memegang prinsip.. Janji musti ditunei.. Idok bulih memain. Kalo janji nok jumpe.. musti kene jumpe. Jangannn.. sian pade yang behaghap tuh.. Tapi kalo tanye ke Kalid, boipren Sida... secepat kilat die meludoh ke tanoh.. Aku la tempat Kalid mengadu..

Kate di Kalid.. memang betui Sida akan datang kalo janji nok jumpe. Idok le die peghonoh mungkior mun sekali pun. Tapi yang jadi ghebenye[masalah].. pukui beghape datangnye Sida tu. Janji jumpe pukui 8 pagi.. nanti Sida datang paling cepat pun jam 9.. Pendek kate, selagi idok besawang 3 kali lelaboh kat kaki Kalid.. usoh dihaghap la nok nampok batang idung kembang si Sida tu.. Kengkadang, Kalid udoh nok balik.. baghu Sida datang melenggok-lenggok. Nohin[selamba] je muke die.

"Tadi Sida dah siap dah.. dah cepat dah tadi.. tapi baru nak sarung kasut.. perut meragam pulak.."

"Mak suruh pegi beli barang sikit kat kedai.. Sida singgah la kejap.. Errr.. lama ke tunggu..??"

"Kalid tahu.. tadi Sida jumpa Mona.. dia dah kurus tau.. Kalid tak marah kan?"

Alasan-alasan Sida memang Kalid teghime. Idok la tawu nok meghengak[merungut] sepatoh pun. Baik beno Kalid tu. Mungkin juge  sebab sayang. Boleh ke gitu? Kalid tetap tunggu sebab, bile Kalid tepon.. Sida akan kate die 'on the way'.. Peghonoh juge waktu Kalid tepon, Sida kate die 'on the way'..tapi ade bunyi gema.. Kalid tawu itu bunyi dalam bilik ayo.. baghu nok mandi ! 

Semalam Kalid nok pekene Sida pulok. Kunun-kunun nok bagi Sida ghase macam mane seksenye menunggu lelame. Bukan balaih dendam.. tapi nok ngajor, kate di Kalid. Semalam deme janji nok jumpe pukui 3 petang..  Kalid nekad nok datang lewat sejam lebih.. Yo[biarlah] Sida nunggu die pulok. Pukui 3 tu..Kalid masih layan Fb kat ghumoh. Masok jam 4.. Kalid baghu nok mandi. Jam 4.15 ..Kalid baghu nok makei baju. Tapi Kalid pelik.. Ngape Sida idok tepon die.. Tak kan Sida belum sampei lagi. Mustahil. Dekat-dekat jam 5.. Kalid baghu sampei kat tempat yang deme nok jumpe. Mane Sida ?. Udoh balik ke.. Meghajuk ke..? Tapi ngape idok tepon die..?

Kalid mule ghase besaloh. Nyesei[menyesal] pun ade.. Cepat-cepat die tepon Sida. Musti kene mintok maap.. Nanti gadoh-gadoh tak best.. Lambat tepon dijawab.. Dade Kalid mule bedebor..

"Helo.. Sida.. Kalid...err.."

"Eh.. Kalid.. tunggu Sida ye.. Ada accident la kat sini.. Uihh.. ngeri tau.. Sida singgah kejap je ni.. Tunggu tau.. bye.."

Kalid tediam. Sekerin tepon ditengoknye lelame.. Sabo la Kalid.. Nih.. nih... aku tengoh tabik kat kamu !! hihihihi...

15 ulasan:

amirah berkata...

saboooo jela kalid oi..apa nok buat..sok kalo dah jadik bini boleh le di sound2 kan

kakcik berkata...

Mun ghope itu gayenye, lenkali nak jumpe pukoi 6, kabo nak jumpe pukoi 3... hehehe...

POHPALEH BURGER berkata...

haha mmg sabo betui orangnye si khalid ni....

atuk berkata...

Assalamualaikum A Samad

teman idak suke berkawan dengan orang yg memungkior janji...he he

Titisan Hujan berkata...

adehhh...bagus beno Kalid nie
respek

insan_marhaen berkata...

mengkalo teman le.. teman tingge je. caghi bunge yang laen.

ape ke he nyer...

Aku Dan Teksi berkata...

Napa nak janji nak jumpa tempat lain,terus gi rumah kan senang

eita berkata...

kalau ita jadi khalid lah..lain kali jangan harap lah nak tunggu....
biar sida tu tunggu sorang2...puas hati..hahahaha

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yob Mad,

Belum nikah tu...kalau dah nikah buat peranga gitu, mau kena perambat di Khalid!

miloais milo berkata...

sabor bebeno si kalid...

dill berkata...

sabo yeop kalid. ate kalo udah namenye jenih lambat, lambat le juge

dill.

diana berkata...

hahahah...
maknanya lain kali janji jam 3,
kalid kena bertolak jam 4 dari rumah..hehheh

intan.maisarah berkata...

terubat sikit rindu aku kat rumah ni bila aku baca entry loghat perak kamu ni

norhidana berkata...

sian khalid... sabo lah yek

~SaL IjOu~ berkata...

aduh..haru dpt awek gitu~