Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Khamis, 2 Februari 2012

Terkenang Semasa Dulu..[Loghat Perak]

Megheco-gheco[meleleh-leleh] ayo lior aku nengokkan Taha makan mende tu. Idok la tawu nok bagi aku mun sebijik due. Cikui[kedekut] beno la pun dienye. Lame-lame.. Idok tahan aku ah.. Yo[biar] la aku terey mintok..

Aku : Cer bak sikit Taha woii.. Aku nok ghase.. Pat lime bijik pun jadi la..

Taha : Ah ! Beli la sendighi.. 

Aku terey mintok lagi. Idok memalu sungguh aku ni yak..

Aku : Errr.. Tak kan sebiji pun tak bulih ?

Taha : Woii.. Mad.. Aku pun lapo.. tawu tak !!

Taha teghuih beghambat[berlari] ngale ke ghumoh die. Panjat tangge lelaju.. tutup pintu ghapat-ghapat. Soh[senyap]...

Aku : Eleh..! Cikui..!! Idok peghonoh[pernah] aku dengo.. makan koci[kuaci] sekupang pun bulih kenyang ! Tak nok kawan ngan kamu...


"Mookkk... Mad nok duit sekupang.. Mad nok jugak !!!.."

18 ulasan:

Queenie berkata...

Salam dik Mad...

apemendernyer tgh2 malam terkenang nak makan kuaci...

sana takdak nyamuk ka? akak dah pasang ubat nyamuk...nyamuk akak sakit...

kakcik berkata...

Ingatkan makan kundas ke tadi, ghopenya makan koci je! :)

Deru Ombak berkata...

Hehehe..
Awak mintak 4-5 biji tu boleh kenyang ke?
Last try mintak sebijik ... Awak kelakar la... Haha !

missSenget berkata...

orang kata kalo malu tak dapat..


tapi kes cik mad ni..

tak malu lagi laa x dapat.. kehkehkehkeh..

Abhamz berkata...

assalam, kedekut bebeno...

norhidana berkata...

hehheheh ingtkan mkn buah apa lg tu... sian mad yek... kedekut tul lah si taha tu yek...

diana berkata...

kuaci??mati2 ingtkan pelAm tadi..hahahah

eita berkata...

kuaci je?...ingat makan kfc ke...mCd ke?....yang sampai meleleh air liur..
dulu susah nak dapat makan benda2 macam ni kan yob...memang terliur lah tengok kawan2 makan...

tapi ita memang tak suka makan kuaci...

Aween Md Zahir berkata...

kemut betei kawan ngko yep ! penampor sekali laa..haha

hamzah aris berkata...

kedekut sungguh, boleh bawak sampai ke tua perangai kedekut tu hahaha

shameel Iskandar berkata...

salam kunjungan sahabat. Kuaci rupanya. kuaci best di mkn time tgk tv.

~SaL IjOu~ berkata...

uih..kedekut bebeno mcm tu~ =p

dill berkata...

pehni moh kume blanje kamu koci pat lime bungkuih.

makan sampe pensan

dill.

Titisan Hujan berkata...

meh cini meh
nk blnja sebijik kuaci

insan_marhaen berkata...

mung kalo dah sampe nak bekunto sabit dek sebiji koci, usoh le...

amirah berkata...

koci ni kalo makan mcm ketagih kan yob mad..padehei bukan kenyang pun..dia punya feel makan koci ni mak datuk memang boleh beremosi sungguh ler..hehe

Mine berkata...

kalu kedekut macam tu kita bakor jer...kita bakor...!

CintaZulaikha berkata...

hehhehhe, gila punyer kedekut..