Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Isnin, 23 Julai 2012

saje aku pose esok haghi...( 4 )

Aku besiap nok ke sekoloh. Takde bekei(bekal) nasi sejuk ngan telor kicap macam biase. Pose. Belanje pun takde. Bukan banyok pun.. 2 kupang je. Itu pun takde. Pose. Mok kate, mok kumpui beghape belanje aku sepanjang pose ni.. nanti ghaye(raya) mok bagi.. itu la duit ghaye aku. Hmmm.. banyok juge tu.. boleh beli pistol ayo ngan dam ulor kat ke kedei Pak Husin..

Entoh ape la jadohnye.. pagi tu, ayo lior aku ghase macam banyok bebenor. Sekejap-sekejap 'tuihhh..' sekejap-sekejap 'tuihh..'.. nok meludoh je keghojenye. Nok telan ghiso(risau).. nanti pose batei ! 'Tuihhh..!!!'... 'tuihhh..'.. Nok nyampei(sampai) ke sekoloh, mau sebaldi ayo ludoh aku.. Nyemah(mujur) la Ustaz Amran kabo.. telan ayo lior idok la batei pose.. Telan la sekolah ayo lior pun.. idoknye ngape.. Lege le keme nengornya(mendengarnya)..

Waktu sekoloh habih. Keme balik awei mase bulan pose. Cikgu-cikgu nok masok(masak) untuk bukok pose gamaknye. Lapor idok, dahage pun idok. Badan je ghase lesu sesikit. Kate kawan aku, aku untung.. peghut(perut) aku buncit.. memang susoh nok lapor.. Ye ke gitu ? Tapi nok ngayuh besika 2 batu lebih balik ke kampong, memang bulih buat aku letih. Cuace panaih yaamat-amat. Aku kayuh pelan-pelan.. Simpan kedeghat(tenaga) la kununnye..

Ghopenye, pose idok la teghuk(teruk/susah) mane pun.. Sampei juge aku ke kampong. Aku hantor beg ke ghumoh, pastu ikut kawan-kawan pegi ke sungei. Aku nok mandi lame-lame.. bior segor badan aku. Tapi Leman kate, mandi lelame bulih batei pose. Ahhh.. susoh ! Leman kabo lagi kat aku.. nok nyelam kene pekup telinge.. jangan bagi ayo masuk. Batei pose juge. Jangan kentut dalam ayo.. itu pun bulih batei pose juge.. Tadi aku tengok die kentut dalam ayo bukan main beso lagi gelembung buih yang timbui.. ngape bulih pulok..? Selambe je die jawab..

"Aku kentut tak ape.. Idok batei .. Aku bukan pose pun..hihihihi.. ". Ptuihhhh..!!!! Labun je lebih... 

12 ulasan:

eita berkata...

Hahaha...alah yob..kalu kentut pun xleh naya lah...perut jd mcm belon

kakcik berkata...

Labun Leman tu bulih dengo, ikut jangan. :)

Ayen... berkata...

kwn x penah lagi nengok org kentut dlm air sampai gelembung macam leman tu,ihiks....

amirah berkata...

assalamualaikum orang kaya! *mana tau mun dapat dek ahmad duit raya banyok taun ni!*

dulu kawan teman pon ada roper tu. kentut dalam ayor sket je batei pose terus makan besor besaran..ceh!

atuk berkata...

Salam Ramdhan A Samad

yang pergi ketut dlm ayo tu buat ape

Titisan Hujan berkata...

kikikiki

slmt bpuasa yob..

Titisan Hujan berkata...

pegi cari kat blog sana

penjajah minda berkata...

cakap kobar2.pose nye idok.hehe

makchaq berkata...

Sama taktik makchaq masa kecik.. posa2 pi mandi sungai.. sambil menyelam minum ayaq (kalau tak tak dak la peribahasa tu gamaknya)
Lepaih mandi ceria....padahai sebelum mandi melepek..

diana berkata...

kentot sampai gelembung buih besor dalam air??tu mesti guna ekzos buluh...ekekeke..

dill berkata...

best la cite awak :)

dill.

intan.maisarah berkata...

kah kah kah.
kemain le belabun besor, padehei idak posa.

yob mula start pose umur bape?