Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 17 Julai 2012

saje aku pose esok haghi...( bersiri..)

Mok duduk juntei(juntai) kaki di tangge. Aboh sebuk nyusun kayu-kayu getoh keghing(kering) yang baghu dibeloh di bawoh pokok mutan. Aboh susun kekemaih. Mok nyongin (senyum-senyum). Peghangei(perangai) oghang tuwe2 kengkadang payoh nok bace...

Mok ughut(urut) pelan-pelan belakang aku. Aku bukan sakit ape pun.. Mok memang gemor gitu. Mok juahkan(manjakan) aku. Mok kate, mok ghase seghonok yaamat-amat.. minggu depan udoh mole pose. Mok kate lagi, mok nok aku pose penuh tawun tu.. mun kalo udoh masuk jawi.. kene le pose penuh.. Mok janji.. kalo aku bolih pose penuh, mok bagi duit ghaye(raya) banyok-banyok kali ni. Aku..? Buat nohinnnn(tak peduli) je...

Mase tu aku pelik.. ape yang seghonok sangat pose tu ?. Seghonok menatang ape mun kalo idok bolih makan-idok bolih minum-idok bolih koghek(korek) idung koghek telinge ?. Yang seghonoknye, mase malam je.. Nanti keme main ngato-nganto.. main polih sentri.. main galoh panjang.. main nyoghok-nyoghok.. Haaa.. yang tu seghonok ! Tapi kalo idok bolih makan-idok bolih minum-idok bolih koghek idung koghek telinge..? Cissss... tumpo(mati) aku !

Tetibe je aku ghase nyesei(menyesal) sebab masuk jawi awei-awei..(errr.. masuk jawi mase abih darejoh 5 tu awei ke kome ??). Sebab udoh masuk jawi la aku kene pose penuh. Cer kalo aku tunggu lame sikit.. Tunggu aku sampei tingkatan 3 ke.. mase tu aku doh beso.. bolih la pose penuh , yak ? Aku intei mende kat dalam seluo.. Huh ! Kene pose juge le nampok gayenye....

12 ulasan:

Granny Hani berkata...

suka baca N3 dari blog ni..terdgr2 sebutan slang perak di telinga dan teringat2 kat seseorang yg memang selalu cakap slang begitu..

kakcik berkata...

Bebudak le ni, beranak2 je teghuih masuk jawi. :)

missSenget berkata...

poso tahun ni abis ganti belum incek mat..?


keh3..

Salleh - Putrajaya berkata...

Selamat berpuasa nanti Yop..., lama teman menunggu entry yop nie..., :-)

amirah berkata...

assalamualaikum yop mad..ke mana la menghilang kali ni ye..hehehe..udah2 la tu berangan ye..asik nak main polis sentri je..sila kembali ke alam nyata - sila pose penuh..hehe

Titisan Hujan berkata...

nanti duit raya share la erk



lamo tggu entry yob

makchaq berkata...

Lamanya makchaq tunggu post baru...
Makchang pun posa penuh darjah empat kot... Kecik2 posa yang yuk..

eita berkata...

selamat berpose yob....

lama tak singgah sini....

http://warnakaseh.blogspot.com/2012/07/pemenang-saguhati-pesta-cerpen_05.html

diana berkata...

siangnya tak pose..bila malam laju ke mesjid..pasai ada moreh..heheheh

Ayen... berkata...

oklaa tu jawi abih darjah 5,kwn lepas abih darjah 6....huhu

dill berkata...

hahahhahaha!!! ate kalo masuk jawi tingkat 3, mau ngelupo tok mudim tu kome

dill.

eMMe berkata...

yop..lame tak komen...
rindu nak komen kat blog yop ni

Sekali lagi Selamat Berpuasa yop n famili...