Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Rabu, 25 Julai 2012

Monolog seorang anak..

setiap kali datangnya ramadhan, belum pernah sekalipun aku gagal untuk mengenangkan arwah mak. belum. malah aku memang mahu ia kekal begitu. biar hati terasa pedih merindu.. biar kesepian singgah bersama kenangan itu.. biar.. aku berasa selesa terbelenggu oleh rantai-rantai itu..

mak pernah menghidupkan aku dengan nirmala kasih yang tidak terperi.. mak menyenangkan aku di sebalik kesusahan dan keperitan hidup kami sekeluarga.. mak adalah kekasih sejati..

pada malam-malam ramadhan yang berkat ini.. aku panjatkan segunung doa buat mak.. tenanglah mak di sana.. moga Allah gantikan pengorbanan dan keluhuran mak dahulu dengan sebesar-besar ganjaran.. aku merayu.. janganlah sekali-kali Kau 'menyakiti' kekasihku itu, ya Allah..

saat ini aku terbayang akan senyuman terakhir yang mak berikan pada aku.. sebelum mak pergi buat selama-lamanya... 

nota : catatan 'saje aku pose esok haghi..' adalah manifestasi kerinduan seoarang anak pada ibunya...

21 ulasan:

Deru Ombak berkata...

4 Siri Kenangan bersama Mak.. Like!! :)

kakcik berkata...

Assalamu'alaikum adikku Mad,

kerinduan pada mak, pak dan adik - semuanya mengundang tangis di hati ini...

Jamal Ali berkata...

Jangan biar kenangan dan rindu pergi jauh.

diana berkata...

akak yang masih ada mak pun asyik rindu2 je...nak balik kampung..yang dah tak de mak entah cemana la ye..kalau akak ni rindu boleh jugak tepon ke apa...kan??

eita berkata...

samalh yob...
tiap kali pose mesti teringat kt arwah mk n ayh...sunyi sangt bukak pose sorang2...suasana memang tak sama mcm dulu..

moga arwH mereka semua dirahmati oleh allah...
al fatihah

amirah berkata...

assalamualaikum orang kaya..pinjam sepuloh ghibu bulih?

biar hati terasa pedih merindu..betul..biarkan kenangan itu merantai kita yob mad walaupun kita terperosok di penjuru kesedihan dalam kerinduan yg mendalam.yang kekal tinggal dlm fikiran kita cumalah kenangan dan rasa kasih sayang

semoga Allah melimpahi rahmatNya untuk kesayangan kita yang telah pergi..

Ayen... berkata...

anak yg soleh xkan lupa segala jasa org tuanya...

Waqheh berkata...

InsyaAllah mat...sedih sungguh...tanpa ibu keja takan jadi...

CintaZulaikha berkata...

tiba2 teringatkan mak...hummm

eMMe berkata...

hargai mak saat dia masih ada..
mak.....

(yop, ni entry menyayat ati..moga anak2 skrg, sedar dan tidak lupekan pengorbanan seorang mak..)

Titisan Hujan berkata...

usah dilupakan kenangan itu kerna itulah kenangan..


sedih..sudah hari kelima kan.moga kekasihmu aman disana.

norhidana berkata...

sedih baca ntry en samad arini... sedekahkan al fatihah utk arwah...

Kunang-Kunang berkata...

Al Fatihah untuk almarhumah bonda Samad.

Kasih sayang dan pengorbanan seorang ibu memang tidak boleh dilupakan.

Selamat berpuasa.

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob,
Al-Fatehah utk arwah Mak Yob dan semua umat Islam baik yg hidup atau yg dah pegi. Bersabor ler menghadapi dugaan ni. At least ada isteri dan anak2 tercenta!

dill berkata...

saye rindu kampung :(

dill.

karatz berkata...

semoga doa lu diperkenankanNya.lu ada sifat2 anak yang soleh.

insan marhaen berkata...

al fatihah buat bonda tuan dan abah IM juga...

Cikgu Ma berkata...

salam ramadhan..

makchaq berkata...

Mak dan abah makchaq dua2 dah tak dak.. kenangan bersama depa memang tak tak dapat dilupakan...

Aishah Jahirah berkata...

alhamdulillah mak masih di sisi menemani diri...;)
al-Fatihah buat mereka yg telah meninggalkan kita...

~SaL IjOu~ berkata...

sy belum pernah kehilangan insan terdekat..tp hanya dengan membayangkan kehilangan itu sudah mengundang air mata..apatah lagi jika betul2 merasainya..

panjatkan doa berterusan buat bonda tercinta~