Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Sabtu, 6 Ogos 2011

Hmmmm...

Persiapan untuk haghi ghaya esok-esok ni...
ghibu riban ghegenye.. masih tak puah ati la sesikit..
mun dapat macam jighan sebeloh punye lagi gempak woo...

Ape mende nok makan bukok pose nanti ni...
Eh ! Mane Siakap 3 Ghasenye..??? Idok puah ati juge ni..

Nanti mentaghe nok tunggu mate ngantuk..
Hishhh.. dapat beli satu je .. Duit cukup-cukup je tadi..

Errrr... Sedekoh mase semayang Jumaat..
Yang ni lagi tak puah ati.. !! Lupe bawok duit singgit laaa...
Adeihhhh... !!!

12 ulasan:

ORLANDO AHMAD berkata...

makwe citer thor tu cantek

Waqheh berkata...

5 hengget pun ok

a.samad jaafar berkata...

orlando ahmad..
aku tak tau bro.. aku tak tengok citer tu.. hahaha..

n3 ni xde kene mengena ngan aku.. ianya bersifat sindiran shj..



waqheh..
sepatutnya kene bagi lebih..

ORLANDO AHMAD berkata...

buah kelepong tu kuih buah melaka laa haha

pembaris berkata...

hari jummat tak boleh sangat nak tengok orang sebelah bersedekah.nanti rasa tercabar pulak

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob Mad,
Ni godaan di bulan Ramadhan ha ha! Semalam akak makan nasi dan gulai yg akak simpan dlm peti ais 5 ari lepas, dik takmo membazir tu!

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Bapak! Engkoh bebenor nak beghaye sakan. Ate beghape haghi benor le kite pose puun! Ate nok makan pun sampei bemumbun2. Bukannye buleh buat kekodap siang haghinye. Kan ke membazio tapi nak muat (buat)nye, gamok2nye nak nunjuk kat Oghang Paghit Kekaya yang oghang Kuale pun gah juge oghangnye ye! Ape2 pun, duwit deme, mane nok muatnye. Eh! yang lime ghinggit tu, bukan ke nak disiut (cucuh) mncaghi ade ke beghape kupang yang tercicior?

a.samad jaafar berkata...

Pembaris..
t kasih sudi ke blog saya..
memang rasa tercabar bile org yg nampak sengket sedekah RM10.. kita yg macam bagus sedekah singgit hihihi..


Tajnur..
hahaha.. saya oghang semekin Tajnur wooo.. itu amik gambo kat pokcik gugel tuh..hihihi..

Kak Halima yg disayang..
saya masih terkial2 belajo utk menjadi penjimat yg berhemah.. hihihi..

Cikya berkata...

hu...
dasyat bebenor kalau lima ringgit pom berkira..
padahal sekali keluar untuk benda lain beriban...

tips khusyuk solat terawih?
hee...
cuba hayati setiap bacaan dalam solat, insyaAllah dapat 'rasa'..
:)

amirah berkata...

langsir rumah yob mad canggihnyaa...

Fiqas berkata...

masuk bab bersedekah je , mula nak berkira.. perangai manusia yang agak kedekut mmg macam tu la.. terlebih bagi menyesal pulak..

Encik MamaT berkata...

sindir baik punya.. hahaha.... memang pon kan.. kadang2 dalam hal ibadat ni kita nak mudah je.. semua nak main short cut.. nak berkira-kira dengan Allah...