Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Ahad, 14 Ogos 2011

Sediakanlah Waktu...[selingan la pulak.]

"Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa."

12 ulasan:

jurnal murahan berkata...

fullamak, layout bewarna emas pergh!

berdaulat!

ORLANDO AHMAD berkata...

Tuhan tak halang segala kehendak kemanusiaan selagi ianya baik, cuma kita yang kadang2 tak reti atau tak mahu letakkan kehendak tu pada tempat, masa dan situasi yg betol...

eita berkata...

sebab tu lah adik eita ni awek muda....selalu ada masa untuk senyum...kih..kih..kih

Waqheh berkata...

demi waktu sesungguhnya manusia berada dalam kerugian..

ghost writer berkata...

love this one...

indeed!

Cik Gee berkata...

sedap ye quotes nih.. huhu..

btw, pendapat awak terpilih.. hihi.. ^^

wahida berkata...

n3 terbaik!!

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Dalam keadaan sistem skrg, dimana semua hak2 milik bagi seorang Islam telah hilang malah penghidupan terpaksa bergulat utk hidup manakan berupaya seseorang itu dapat meluangkan masa yang cukup utk semua ini melainkan orang2 kaya. Yang koghoje sawah, berkebun, kilang, berniaga dsbnya ngate2 9 jam koghoje kepenatan! Mmg mongkam yob mad, tapi apakan daya dah nok cari rezeki. Asei gaye nok bace je, dah bekeghuh mengholoh, tak mandangle mase nok menyeghoghin je selagi pikiokan nasib dighi. Sebabnya sistem skrg, mmg byk menyusaohkan hidup rakyat. Apatah lagi nak buat kebajikan, nyemedang tak cukup le. Hidup dizaman, sistem yg membazirkan waktu dan tidak membantu kearah keje baik2. Namun begitu, Allah SWT Maha Mengetahui, hidup kita macamana dan mengaturkan apa yg perlu dibuat ketika ini dan jangan berputus asa dari rahmat Allah SWT. Surah AzZumar:53 قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّـهِ ۚKatakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah memboroskan terhadap diri mereka sendiri , janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Wallahualam

L berkata...

urrrrm,,, merenung....

sy syg awak.?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/kasih-sayang.html

intan.maisarah berkata...

saya membaca ni
membaca blog kamu

Encik MamaT berkata...

islam agama yang lengkap... cuma kadang2 kita yang tersalah letak cara dan tujuan kita... kalau kena dengan caranya.. insyaAllah berjaya

Fiqas berkata...

masa tidak pernah menunggu, dan berhenti... kita yang tertinggal, alangkah ruginya waktu yang berlalu sia2 ...