Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Jumaat, 31 Disember 2010

2011

Asei masuk je tawun baghu, maknenye betamboh la angke umo aku .. Macam kate oghang kampung aku.. Udoh tobien mike yeop !  Adeihh.. Bebetui la pulok taghih aku lahir seghencik saghi lepaih tawun baghu..2hb.. Mun aku lahir 1hb beh betui yak.. bulih le tumpang sekaki ngan meghiahnye deme nyambut tawun baghu.. Huish.. mih saghi je.. Ghogi..!


Azam ??.. Kihkihkih.. Usoh la kome tanye hei-hei azam beghazam ni ke aku... Memang idok tepikio di aku pun. Ate, aku ni dalam setahun pat lime azam aku bantei kome.. kununnye nok gini la.. nok gitu laa.. ye-ye je.. pade hei, satu pun idoknye jadi..iskk.. getiek pulok aku bile ngenangkan penghangei huduh aku yg ni..


Tapi kome.. musti ke kite bile tibe tawun baghu je.. kite kene ade azam yang baghu haa ? Kene tunggu tawun baghu je ke baghu nok beghazamnye..? Ade juge yang gaghu-gaghu kepale jenuh nok mikio.. ape nok diazamkan.. kan ke pelik tu ? Azam pun kene pikio-pikio ye.. heghan aku. Kununnye bile idok ade azam idok sempeghone le tawun baghunye.. Betui ke ?? 


Pade aku la to.. Sume kite ne memang sentiase beghazam pun... Kite memang ngempah-pulah beghusehe untuk berjaye.. nok jadi hambe Allah yang betakwa.. nok dapat idup yang lebih baguih dari yang kite dapat sekaghang.. nok itu nok ini... Tapi azam yang ghope ni memang idok ade sudohnye kome.. dan keghane azam yang itu le kite ni teghuih 'idup'....   


Ape-ape pun aku nok juge le ngucapkan...
SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2011.. SEMOGA TAHUN YANG DATANG INI BERTAMU BERSAMA BUAH TANGAN YANG LEBIH BAIK DARIPADA TAHUN YANG TELAH PERGI...

8 ulasan:

ckLah@xiiinam berkata...

Teman lahir 2 haribulan. Esok baru besedey teman, dan buat azam yang bebenor...

:D

Abang Jonni berkata...

selamat tahun baru bro....
moga taun ni jauh lebih best dari yg lepas......

Solihin Zubir berkata...

salam sejahtera 2011..
moga tahun ini lbey baek drp sebelumnya...
aminnnn... :D

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yob Samad, Camner Mak Mertua? Semoga dia bertambah baik.. Azam? Mohd Azam ke? Akak tak penah buat azam baru...biase jer cam ari biasa. Pe pun akak doakan kita semua dpt kerahmatanNya tak kira bila pun!

Fiqas berkata...

happy new year ... azam tu tak penting pun, yg penting kita ni berusaha utk jadi yng lebih dari hari ke hari...

happy birthday jugak utk yoep ye...

kelisa_samudera berkata...

selamat tahun baru sahabat. semoga ibu mertuamu cepat sembuh.

Suara Kalbu berkata...

Selamat Tahun Baru 2011 wahai sahabat. Semoga anda sekeluarga dilimpahkan rezeki, kebahagiaan dan juga kesihatan yang berpanjangan

eMMe berkata...

Salam Tahun baru Yop~
maaf lewat mengucapakan selamat buat yop sekeluarga, mE bz dgn kerja2 di pejabat, n urusan adik mE yg nak kawen (sambut menantu) ari Sabtu 8 Jan ni, jemput yop n famili dtg ke Slim river, leh refer kad kat blog mE, atau emel kan kat mE: emme81@gmail.com, alamak! ari ni last keje...