Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Jumaat, 17 Disember 2010

Haghi-haghi yang Buat Aku Jelepeik Kaloi..

Ape paseinye bile keme letih yaamat-amat.. keme kate keme ne udoh 'jelepik kaloi'..? Heghan aku kekadang to.. Ace kome kabo ke aku.. Kekadang deme sebut 'jelepik anjin'.. Ce kome tengok anjin kalo die tengoh boring.. Ngankat kepale pun idok die lalu nengokkan ghopenye yak.. Tapi tang jelepeik kaloi ni.. aku idok gheti.. Aku main tutuh cakap je kome hihihi.. 

Yang aku tawunye... bebeghape haghi ni, dan haghi-haghi lepaih ni, aku haghuih la jelepeik kaloi.. Banyok mase akan habih dalam keghete je aku ni.. Ngaum sane ngaum sini la aku ngan keghete aku ta..Tapi ataih name tanggung jawab, idok la aku kesoh sangat pun. Cume nok berbelog ghope selalu kekadang idok la aku dan... Nok nulih cerite pun idok la pulok menjadinye kome.. Tulih-tulih padam.. tulih-tulih padam.. Engkohnye, mun badan penat.. mood pun kughang... idok maunye kite nulih yak.. Nulih yang ghengan-ghengan ghope ini je bulihnye pun.. uiskk..! Kaco juge yak ?

Teghuih teghang labunnye.. aku dikaco  tekanan sesikit bebeghape haghi ni.. Idok le payoh aku kabo ke kome mane ghope tekanannye.. Yang bulih kabonye tekanan le.. Alah sume oghang musti kene sesekali kan.. Ate aku positip je.. Tekanan kene kite hadap.. bukan laghi daghinye.. Betui ke idok aku labun ne..? Aku ghase.. dalam banyok mase.. tetiap masaelah tentu selesei juge.. Ate.. Aku bio tekanan datang.. sebab nanti die bedunkei/beghambuih juge..

Macam oghang betandang ke ghumoh kite la.. Ada yang datang kejap je.. tapi hughu - hagha diponggohnye satnike mende kat ghumoh kite.. Kite penin.. Die balik.. Kite.. Huyeeeii.. kan...? Ada pulok datang macam idoknye mau balik.. Tapi lah-lah balik juge dienye.. Gitu la juge ngan masaelah atau tekanan dalam idup kite.( Ermmm.. macam idok kene analogi aku nih.. Sebab, aku gemo oghang betandang ke ghumoh aku.. Betui kome.. Mungkin aku tadi patut sebut.. tetamu yang 'tak diundang' la kan.. Iskk..! Kekadang nok belabun pun idok gheti..!! Tapi aku haghap kome bulih paham le sesikit maksud aku yak ) Yang penting  bile ade masaelah ato tekanan... kite kene tenang.. bawok mace Quran ke.. semayang lebih sikit ke.. Idok pun.. errr.. TIDOOO..!!!

8 ulasan:

kakcik berkata...

Temn pun tengoh letih ni yop.. memacam ada dalam kepale otak ngan ati kecik teman ni... :(

kelisa_samudera berkata...

aku paham bebenor masaelah kamu ni. bile ade tekanan aje semue bende ghase macam tak kene. tapi takpe, kalo takde tekanan ghase tak syok pulak idup ni. insya allah kamu buleh menghadapinye.

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yob, sekarang dah tak Tenang. Huru-hara sikit.

P.S Jangan lupa amik bahagian dlm contest Akak, sampai malam ni jer. Ntah2 dpt saguati!

Fiqas berkata...

salam mad, tekanan tu rasanye semua org ada..cuma cara kita hadapi tu yg buat tekanan tu jadi besar @ kecik...

wahida berkata...

salam bro, saya ingat nnt masa balik sg. besar nak singgah tmpt rawatan kat T.I yg bro ckp tu, kalau saya mintak no fon bro leh? takut sesat x jumpa lak..kalau sudi bg la ye...komen kat n3 saya ye..

eMMe berkata...

mE suke gi Karoke kalo tensen dgn keje ke masalah mental ke? hehehe...sore idok le sedap mane, just a nice la omputih ckp,
solat wajib! baca quran pun yea, leh tenang kan diri n otak kite ni kan, so, jgn la tensen2 sampai hlg akal, nnt tempatnye ke tg rambutan yak? hehehehe....take care Yop~

makdara TERdiva berkata...

dont stress2 geng! nnti tua sebelum waktunya..eceh! jom folo MDT makan angin..hehe!

Ummi Hanie berkata...

salam yop samad,

adehh ape maknenye tuuu jelepeik ?

bahase peghak yg pekat eh?
teman ni peghak le juge tp idokle piyor sgt...hehehe