Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Jumaat, 3 Disember 2010

Mad.. Kamu Balik La kampung Yak..

Ye..ye..ye.. Nanti Mad balik la ke kampung yak aboh. Ermm.. Ghiso juge aboh aku mun aku idok balik ujung minggu ni. Baghu die tawu peri pentingnye anok bongsu die yang soghang ni.. hihihi.. Cadangnye aku nok beghansor daghi sini ke kampung petang ini la..3/12/10. Deme nok buat kendughi sikit. Nyembelih kambien dengo ceghitenye.. Uihh.. sedap yaamat mun daging kambien dimasok kurma yak. 

Nampoknye ilang le kejap aku ni kome. Idok la dapat ndok bebelog.. Kampung aku bukan nok kate internet, talipon pun idok mandang. Bukan sebab mundonye kampung ta.. tapi sebab kabel talipon udoh abih disapu bebudok jahat. Ate.. talipon di ghumoh memang la ade.. tapi cume jadi pehiasan je la. Antu betui bebudok sekaghang ni yak.. Kabel talipon pun abih dikeghoje di deme. Mun aku dapat la.. aku belit-belit kabel tu ke tengkuk deme seko-seko. Ghadang beno aku...

Ate kome.. mun kome idok nampok bayang aku tige pat haghi ni... bukan le aku udoh sombong.. udoh songo..Iiisskk.. Ape nok disongokan yak..? Aku bukan jenih itu.. ye aihh.. Pungkenye, aku ghehat-ghehat di kampung la.. Psstt.. Dengo ne.. Tapi kome tawu dok... Aku musti ghindu yaamat-amat kan kome to.. Yang kaconye, kadang-kadang sebab idok bulih bebelog juge bulih buat aku boring sesikit di kampung to.. Teghuk juge penangan belog ni yak... Ape paseinye hah ? Errr.. kome jangan kabo kat aboh aku yak.. Ghahsie kite-kite je ni.. Tawu di aboh aku.. togheik die.. Mau dibalunnye aku kome..... 

Tak ape lah.. itu je la yang aku nok kabo ke komenye.. Ate.. balik nanti aku cube le mengkabe... hihihi.. cover.. ye.. ye.. cover.. balik mase ke'ilangan' aku tu... Nanti aku datang le jenguk-jenguk kome.. pahtu, komen le sesikit yak.. Tunggu la aku yak... Babai kome.. !!! Babai...


11 ulasan:

kakcik berkata...

Teman pun dengo juga pasei kebel telepon yang kena keghabat tu. Nasib baik bapak teman ada di KL ni.. kalo idok jenuh nok nengo kabo weh!

Fiqas berkata...

selamat bercuti kat kg la yoep ye...
anak bongsu la ni ye?? ateee, ada manja lebih ke??

wahida berkata...

selamat balik kampung!! selamat menjamu daging kambing!!

kakyong berkata...

selamat balik kuala yob.. adeiihh rindu juga teman ni nak pekena laksa & cendol kuala

Solihin Zubir berkata...

selamat pulang ke kampung ye! :D

Nazirul berkata...

tak faham ko ckap ape.ahaha

azana berkata...

mmg bebelog ni bg penangan hebat..cehh kalo x bukak sehari, x lalu makn gamaknya..eheh

selamat pulang and berehat kt kampung...

amalhaj berkata...

memang bebeno. abeh dikeroje dek deme waya2 tepon tuh.

nur 'afifah :) berkata...

:) sy ad tag awak utkcontest.! :) sila jenguk k.? :)

eMMe berkata...

salam maal hijrah yop mad, selamat bercuti di kampung, kim salam aboh...n take care...

DKosongLapan berkata...

ishhh.....takpele CHor....
mike beghehat le kat kampong tuuu.....
jenjalan le sikit kat kg...
oghang kampong pun udah tak kenei mike CHor....