Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Khamis, 9 Disember 2010

Mad..Mungkin Lucu..Mungkin Kuang Ajo..

Mana kereta abang..?


Ada seorang pelajar yang sedang menunggu bus sambil merokok ditegur oleh seorang pemuda yang prihatin.

Pemuda: Kenapa kamu merokok?

Pelajar: Saya dah ketagih, bang.

Pemuda : Dari mana kamu dapatkan duit untuk membeli rokok?

Pelajar: Dari duit belanja sekolah saya.

Pemuda : Sehari kamu habis berapa? Dan harganya berapa?

Pelajar: Paling banyakpun satu bungkus dan harganya sekitar RM3 (Gudang Garam kot), bang.

Pemuda : Kenapa  kamu bakar duit kamu RM3 setiap hari? Cuba kamu kumpulkan duit itu selama setahun, mungkin kamu boleh membeli motor, tidak perlu menunggu bus lagi.

Pelajar: Sekarang saya boleh tanya sama abang?

Pemuda : Tentu.

Pelajar: Apakah abang  merokok?

Pemuda : Tentu tidak.

Pelajar: Kenapa abang tak mampu membeli motor atau kereta ?

Pemuda: !@3$%^&*?! 

Pelajar diterjang secara ganas dan sadis..!

· · · · · · · · · ·

Aku menjadi berani...



Suatu malam ada seorang lelaki India yang pergi ke berjumpa doktor gigi untuk mencabut gigi gerahamnya yang berlubang. Badan si lelaki India itu sangat sasa dan gagah tapi dia paling takut pada jarum suntik.

Waktu si doktor mau menyuntik, lelaki India berpesan,"Doktor, tolong jangan disuntik, saya takut dok!”.

Mengetahui kliennya takut, lalu doktor menawarkan segelas bir untuk diminum si lelaki agar rasa takutnya  berkurang. Tidak lama kemudian  doktor bertanya, “Bagaimana, anda sudah lebih berani sekarang?”.

Lelaki India dengan penuh bangga menjawab, "Benar.. sekarang saya berasa lebih berani. Siapa pun yang menyentuh gigi saya akan tau akibatnya…”
· · · · · · · · · ·

Aku juga punya kaki..



Ada seorang pekerja yang didapati melakukan kesalahan oleh pengurus kilangnya. Pengurus terlalu marah lalu memanggil pekerja tersebut...

Pengurus: Kamu telah melakukan kesalahan yang membuat aku marah sekarang ini…

Pekerja: Maafkan saya. Apa yang boleh saya lakukan sekarang tuan ?

Pengurus: Tiada maaf bagimu. Aku akan menendang kamu..

Pekerja itu tidak mau kalah, “Aku juga punya kaki…”

Pengurus:  Jadi kamu mau menendang aku juga ?

Pekerja: Tii..dak tuan, aku mau lari ajer… (sambil memecut tahap maksima kerana takut ditendang).

19 ulasan:

eMMe berkata...

cabot gigi pakai gerudi ke doktor Mad, hehehehe

DKosongLapan berkata...

Salam CHor...
kekeke..... kesah no 1 tu bile yang nanye tu budak sekolah...tu yang jadi kughang ajo......

kelisa_samudera berkata...

lawok2 baghu. selame ni kat tenet awok salu mace lawok lame je.

sekamar rindu berkata...

salam..

cerita tentang rokok ini memang menarik perhatian saya...
sebagai guru displin di sekolah, saya pernah tangap pelajar tahun 3 hisap di sekolah..

bila panggil ayah datang sekolah, ayah budak tu selamba kata..yg dia izinkan anak dia hisap rokok...

ishhh

Abang Jonni berkata...

harharhar.... terkenang zaman skola dulu... kena isap kapur tulis.... kantoi isap rokok...

a.samad jaafar berkata...

eMMe..pakai cangkul pun boleh jgk tau

a.samad jaafar berkata...

sekamar rindu.. ermmm guru didiplin rupanye ye..

a.samad jaafar berkata...

D_08.. ghase teman xde budok beghani nyawab gitu kot..kalo ade teman yg nyepaknye dulu..

a.samad jaafar berkata...

Kelisa..saje teman masukkan n3 ni sbb takot oghang boring asyik gune loghat kuale je hihihi..

a.samad jaafar berkata...

Abg jonni..lawak nko pun bulih tahan bestnye tau..

Solihin Zubir berkata...

ahahaha.. lawak2...

DeCrewz berkata...

Baik punya idea da.. Nnt org tya psl apa aku merokok, siaplah...wakakaka

SINGALAUTMETRO berkata...

pemuda itu tak merokok dan tak mampu simpan duit sebab rupanya dia hanya hisap ganja...mahal ganja dari rokok..hahaha..

Suara Kalbu berkata...

Ok. Entry ini boleh difahamkan dengan baik sekali hahahah..lawak lawak

makdara TERdiva berkata...

saya pun berani nak gelak! haha!

wahida berkata...

hahaha!!! betul jugak tu...orang yg x merokok pun x semestinye mampu beli motor atau kereta...ahaks...

Cik Tom berkata...

hehe..best la lawak ni..rasa release tension...

thanks follow blog cik tom...tp xdpt follow lg ade prob lama dtg lg...cik tom akan msk dlm list akan follow bila ok ye ;)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

Salam, Suka tengok gambo lama kuale...teman org lenggong.

kakyong berkata...

uish.. takutnya tengok gambo cabut gigi guna gerudi tu...