Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Sabtu, 8 Januari 2011

Mad.. Seghonok Jadi Oghang Ameno Gamoknye Yak..

aku yang kat tengoh-tengoh tu..
Mase sahabat aku belabunkan hei oghang Ameno ni, aku idok tawu kome.. nok ngekeik ke.. nok nyeghit ke.. ato, aku nok ngobok sekuat ati aku.. Ye aihhh ! Kate di die laa.. Oghang paling hebat yang paling bahagie memang oghang yang nyokong Ameno... Oghang yang nyokong tahap gile babi.. babi pun idok gile ghope tu ! Kate di die laaa..  Aku yang nengor die belabun, sampei idok cukup kepale nok digaghu..

Kate sahabat aku...
Die baghu belabun ngan oghang Ameno mase makan kudap pagi tadi. Sambei mengeghocike ghoti canei, deme belabunkan hei ghege baghang - baghang yang naik macam idok dikawei langsung... Minyak petrol pun baghu naik.. ni nengor ceghite nok naik lagi bulan nam nanti.. Uihh.. Mun ghope ni, tumpo le kite yang gaji kecik ni... kate di sahabat aku. Ate... labuh la muke oghang kuat Ameno ta. Tepudo muke dienye.. 

Jawab oghang Ameno tu...
Kome tawu ngeluh je yak.. kome idok tawu susohnye keghejaan nok ngughuihkan negaghe...  Deme bukan saje-saje naik kan ghege minyok.. udoh abih kaji deme ta. Kite ni la kene mantu keghejaan. Kite ni la kene bekoban mane yang bulih. Keghejaan nyughuih kite ni belajo bejimat.. Idok lame naiknye baghang-baghang ta.. Kome tengok la nanti.. Ce kome tengok.. ghege sawit ghege getoh tu kan mencanok-canok naiknye.. Haaa.. yang itu idok pulok mengkome sebut yak.. Tang nguntungkan kome.. Sooohhh je.. Tang susoh sikit.. kome menyalok kemain... hmmm..'pandeinyeeeee' oghang Ameno ni belabun..

Ghiaksi sahabat aku...
Die balaih balik labun oghang Ameno tu.. Memang hujoh-hujoh die cukup baguih dan hebat. Disentuhnye juge wawancaghe hasei kajian soghang pakar matematik yang peghonoh tersior kat Sinar Harian pada 5hb yang lepaih yang tajuknye "Kesan kenaikan harga minyak'. Siap dibawoknye soghat kabo Sinor ta meghate-ghate.. Sempat juge aku bace. Ate, udoh disuenye ke aku.. Bace je la kan..

Ghiaksi oghang Ameno...
Die teghuih menghato yang bukan-bukan... errr.. kate di sahabat aku laa.. aku caye je.. hihihi.. Idok lame pahtu.. oghang Ameno tu 'nyapu punggong'.. 

Kesimpulan daghi sahabat aku..
Seghonok betui mun kalo kite sume jadi oghang Ameno. Naik la ghege satnike mende pun. Ghedo je.. Sokong je.. Ini namenye bekoban.. Oghang Ameno je yang bekoban.. Oghang lain keghoje nok ngomplein je demenye.. Jadi.. jiwa kite yang nyokong Ameno akan jadi tenang yaamat-amat... Naik le satnike mende pun.. naik le selagi bulih.. Yo le kite susoh.. Asei deme yang ataih-ataih tu bulih teghuih mewoh... kan baghuih tu ?

Kesimpulan daghi oghang Ameno..
Oghang melayu nampoknye udoh jadi sesat-tengin-dibedeah di pembangkang.. Sedih oghang Ameno... Idok 'ketuanan melayu' le mun ghope ni..

Kesimpulan kome yang mace blog ni.. ???? 

14 ulasan:

kakcik berkata...

Kesimpulannya? Doh besimpoi2 ghase tali peghut teman ni ha... Nok nelan pun doh tak beghape lalu!

Aku Dan Teksi berkata...

Begitulah kalau terlalu fanatik/taksub dengan sesebuah parti.kita boleh menyokong tetapi jangan taksub.Dari sumber di perolehi,barang2akan naik,termasuk minyak masak,walahal kita mempunyai banyak ladang sawit.di jangka minyak petrol akan naik sehingga rm3 sehinga akhir tahun.

P/s;semasa memula kita rajin berblog,udah lama jadi jemu,sebab kita berblog sekadar memenuhi masa lapang.Berlainan dengan mereka yg cari makan dengan berblog.Nak harapkan nuffnang yg kedekut tu tak makanla kita.

one2paii berkata...

haha..nak buek camno..politik memainkan peranan dalam semua hal dan bidang..gua langsung idok le nak percaya kater2 ahli politik nie,hampir ke sudoh teman idok le nak percaya lagi..sekian dari teman

a.samad jaafar berkata...

kakakku..bahaya tu ! hahaha..

a.samad jaafar berkata...

aku dan teksi.. golongan yg taksub membutakan mata dan hatinya.. mereka golongan yg dlm kerugian..

a.samad jaafar berkata...

one2paii..makin handal membohong.. makin idok tawu malu..maka makin sesuai jadi ahli politik hahaha..

SINGALAUTMETRO berkata...

orang politik ni macam sesumpah yop..sesuka hati ajenya dia oghang tukar sifat dan wajah...kata oghang kampung tak tau malu punya oghang

Fiqas berkata...

aku tak faham la yob apa yang yob duk labun kat sini..heheehhe...berbelit lidah aku ni, yang aku dapat cuma org umno redho kenaikan harga brang ni..

nota tangan:- aku mmg benci org poltik skg..mreka berjuang bermuka muka...

a.samad jaafar berkata...

yg dihormati singalautmetro.. x sangka sorang blogger hebat sudi jenguk ke sini.. mmg ramai yg lebih teruk daripada sesumpah le ni..kita rakyat biasa pun jadi pening2 sama hihihi..

a.samad jaafar berkata...

Fiqas.. maaf la ye.. dah mmg rupe gini gaya sembang aku ni hihihi.. setuju sgt.. semakin ramai yg bermuka2.. kita rakyat ni jugak yg makin susah yak ? hahaha..

kelisa_samudera berkata...

maleh nak komen ape2. tak sabor nak pangkoh aje ni. awok nak pangkoh kat muke deme.

DKosongLapan berkata...

Chor....
banyak cantek muke deme...... asei yang susah je ghakyat kene tanggong......ate deme2 tu buat ape???? ...... yang tegor nyokong deme tu lagi...memang tengin...... tak pun bute atiiii....iissshhhhh geram beno ghasenye niii

makdara TERdiva berkata...

berjuang bersama2 parti utk memartabatkan bangsa melayu & negara takpe..tp jgn sampai anak2 dirumah mati kelaparan..eh! tiba2 teremo plak kt sini..

sori geng, MDT baru berkesempatan singgah sini setelah berhari2 line tenet kena bom!

eMMe berkata...

Salam yop Mad, tak sempat nak baca lagi, tgh bz kerja, tak leh concentrate blog sgt la, sori, jarang jenguk sini...