Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Jumaat, 28 Januari 2011

Mase Udoh Beghuboh..

Mase balik keghoje tadi, sahabat baik aku, Habrun nanye aku... Die heghan nengok aku senyum-senyum sesoghang. Lalu aku kate ke die...

            Satu mase dulu, mase aku bebudok... setiap kali keluo pekan, aku jumpe ghamei oghang yang lebih tue daghi aku. Pahtu, mase beghuboh... ghamei pulok yang sebaye ngan aku. Sekaghang mase ni beghuboh lagi... makin ghamei yang lebih mude daghi aku. Yang lebih tue makin sikit. Macam mane la agoknye bile tibe satu masenye nanti... tak ade yang lebih tue daghi aku ???

Nengo jawapan aku tu, Habrun tersenyum dan diam. Kendian die kate...

             Maknenye, mase untuk kite di duniye ni makin suntuk. Malangnye... kite idok pulok sedor-sedor yak... Ate, moh la kite mengeteh... 

Pulokkk.. !!!  Ceh.. Baghu je ghase nok insap, dipancungnye gitu je... hmmm... 

19 ulasan:

DKosongLapan berkata...

kekekeke.....
tajam betoi mike tengok nye CHor.....awok takde sampei ke tahap tu lagi....tapi tahap insap tu selalu datang....bile tengok ade yang lagi usah daghi awok.....bile ade yang masih lalei daghi awok.....

Aku Dan Teksi berkata...

zaman muda dan kemuncaknya kehidupan sudah berakhir,Kehidupan umpama mendaki bukit,umur 30-40 kita berada diatas bukit,sekaran zaman menurun bukit untuk menuju kehidupan yang kekal abadi.
Zaman ku zaman menurun bukit,tapi lagak ku kekadan macam org.mendaki bukit(mudala tu)

kakcik berkata...

Ater... ngeteh le mike, yak? Lupa kejap nok insap... :)

PUANSTOBERI berkata...

*uhuk* awok ni salu ternampak org yg sebaya ngan awok je. Salu tak pandang org yg lain2 umo. Ate' biler nak insap yak..

hihihi... :D

kelisa_samudera berkata...

kadang2 bile dipikiokan balik, bukan lame pun kita idup ni. tapi tu le, kita selalu lupa yg kita idop tak lame.

cikceriacorner berkata...

hehhehh..masa memang cepat berlalu..:)

makdara TERdiva berkata...

MDT pun kadang2 perasan muda..padahal umor dah banyak..camne eh??

Aku Dan Teksi berkata...

salam sahabat.
Tentang N3 tu akan saya pertimbangkan,kerana kita perlu merujuk kepada yang lebih arif dahulu.soal akidah kita tak boleh buat hentam keromo sahaja.

Apa yg saya komen itu adalah,pendapat yang saya perolehi semasa membawa penumpang warga iran,mereka banya di sini,bahankan ada satu kondo yg di diami oleh warga iran sahaja.

Tentang komen yg tak keluar tu,ia ada,saudara masuk hendak berkomen telah klik kat sidebar,jadi komen di blog saya terbahagi dua.

toyolkiut berkata...

bunga2 ayat punya la power..
gitu akhirnye..
hahaha...

Fiqas berkata...

hehehe, baru nak insap, diajoknye ngeteh ye,..

a.samad jaafar berkata...

Fiqas yg mesra> tu la sebab saya belum insap2 lg ni..hihihi..

a.samad jaafar berkata...

TK yang dihormati>apa yg patut saya buat dgn kwn yg camni ye..? Patut tak saya luku pale die ?

a.samad jaafar berkata...

sahabatku Aku dan Teksi>masa terlalu cepat berlalu... kadang2 bayangan kematian menghantui diri.. apatah lagi, amalan sekelumit cuma

a.samad jaafar berkata...

Sahabatku MDT yg selalu mbuat aku tersenyum> kekadang bagus jgk perasan mude..tandanya badan sihat dan cergas..

a.samad jaafar berkata...

cikceriacorner sahabat baru>masa mmg gitu cepat berlalu..dan malangnya, saya tetap 'begitu'

a.samad jaafar berkata...

Sahabatku Kelisa> hidup sebenarnya kosong !

a.samad jaafar berkata...

PUANSTOBERI teman sekapal>insap bukan boleh dibuat2 yak...ia datang sendiri..errr...agak teman le...hihihi..

a.samad jaafar berkata...

kakakku kakcik> oghang kampung kite cakap 'NYANGAT' kan ?

a.samad jaafar berkata...

sahabatku> pertame skali teman nok mintok maap sebab gagei lg peluang nok jumpe.. mike ke sg beso teman ngale ke ipoh utk kimotherapy mok mentue..ghalat juge ati.. keduenye, kadang2 melihat oghang yg lebih susoh idupnye menenangkan jiwe kite..moge kite tawu makne syukur..