Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Sabtu, 29 Oktober 2011

Buat Seorang Teman[Blogger]

 Catatan atas: Harap kamu 'sempat' membaca..

... Menangis daun bangun-bangun
Hendak sama dengan hilir air
Apakah itu berbaloi..
Ah ! Jangan menanti kuaran bertelur..

Jika kamu ingin jadi mereka,
Siapa pula nanti yang akan menjadi kamu ?

Ini adalah masa untuk kamu 
Kibar bendera perjuangan
Biar patah tongkat berjeremang
Akal tak sekali datang
Runding tak sekali tiba
Mari aku temani kamu
Menoleh ke belakang
Berikan senyum pada kesilapan silam
Hidup ini mesti terus !!

21 ulasan:

Jurnal Murahan berkata...

yeop kuaran tu ape yeop ? tungau ke

a.samad jaafar berkata...

kuaran ialah sejenis burung liar yang tidak pernah ditemui sarang dan telurnye..maksud ayat itu, melakukan kerja sia-sia..

intan.maisarah berkata...

hidup ni perlu melangkah
melangkah ke hadapan bukan?

nub berkata...

oh sngatlah betulnya

penjajah minda berkata...

hidup pada pandangan masing-masing.ada yang menyatakan indah.ada jua yang menyatakan sial.atas diri sendiri semuanya.

eita berkata...

berpuisi dalam keadaan marah ke yob?

Abhamz berkata...

salam, betul tu...yang hidup...perjuangan perlu diteruskan walau apapun cabarannya.

kakcik berkata...

Selagi hayat dikandung badan, hidup perlu diteruskan biar apapun rintangannya. :)

insan_marhaen berkata...

betul tu. teruskan perjuangan. kalau ngundo pun, setapak je..

~SaL IjOu~ berkata...

"Berikan senyum pada kesilapan silam
Hidup ini mesti terus !!"

yep..idup mesti terus!~ ^^

eita berkata...

mestilah tau...eita sastera dapat A1 kan,...
sakit apa yob?

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Ate nak teghuih kedepan, kot terpegholoih. Nak gostan ke belakang nanti telengkop pulak. Ate nak ke kulu ghase2 udah lame di Ulu Bernam. Nak kate ke hiliyor, kain batik udoh lame dileppeih tegheban kat hiliyor Perak. Ate bukannya jauh bebenor Bagan Datoh! Hidup ni tiada tempat pelarian kecuali kembali pada AlQuran dan Sunnah Rasulullah saw(كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا ۚ (Adakah orang yang demikian keadaannya) sama seperti yang tinggal tetap di dalam gelap-gelita (kufur), yang tidak dapat keluar sama sekali daripadanya?)
Wallahualam.

ORLANDO AHMAD berkata...

yup, hidop mesti terus

amirah berkata...

puitis nyaaa

makdara TERdiva berkata...

walau jatuh tersungkur menyembah bumi..
perjuangan hidup harus jua diteruskan hingga kematian dtg menjemput

D_08 berkata...

err...errrr....
awok spichless....
awok berhiperbola ni awok tak gheti..... lagi2 ndak berpuitis.....
jiwe mike haloih cho..... tapi haloih tak bermaksod mike lemah....

Waqheh berkata...

yg hidup teruskan yg mati jgn dok pulun bagi hidup balik plak...huhu

samad lama gua tak ketuk pintu rumah lu

missSenget berkata...

sudah tidak mampu untuk tersenyum..


T___T

shameel Iskandar berkata...

Tertarik dgn ayat ni ...Menoleh ke belakang
Berikan senyum pada kesilapan silam
Hidup ini mesti terus !!

kekadang kita perlu menoleh. bukan utk merenung detik2 yg pahit tapi agar lebih berhati2 dlm mengatur langkah dan menyusun jejak

Titisan Hujan berkata...

hebat lah!!!!

jom melangkahkesana

Hanz Newman berkata...

aje nye yer chor...hidup ni suatu perhitungan.. boleh jadi 1 kembara juge.

oghang tuwe tuwe dah kabo, "Hidup biyo jadi orghang, mati jangan jadi hantu" ??

maknenye, kite mesti ade nilai hidup yg muliye, matlamat perjuangan yg jelas, yer tak? Dan kot boleh jangan menyusahkan oghang lain...hmm..tu yg teman paham ler.