Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 18 Jun 2013

Menziarah Keluarga Kawan 3

Kronik. Peluh terasa tersembul-sembul sebesar ibu kaki di muka. Sipa datang bawa sebuah lampu suluh.

"Jom..".
"Ke mana..?".
"Situ..", kata Sipa sambil menyuluh ke arah rumpun buluh yang terletak lebih kurang 30 meter dari rumah.
"Gila.. Nanti radioaktifnya dikesan..".
"Hahaha.. Kami ada pekerja pembersihan yang hebat. Anjing.. ayam yang lapar. Jangan risau.."."Aku temankan engkau..".
"Eh.. tak apa.. Nanti kamu yang pengsan pulak..".
"Hahahaha.. Ok.. aku tunggu sini..".

Aku berlari menuruni anak tangga. Menyerbu ke arah belukar lalu menghala ke rumpun buluh. Sesekali aku terlompat-lompat mengelak anak-anak pokok dan tunggul kayu yang tajam.

Emergency..!
Emergency..!!!

Sesekali Sipa memanggil-manggil nama aku. Barangkali dia bimbang aku pitam kerana senak melampau. Kalau sewaktu pergi tadi aku lincah berlari. Waktu keluar dari belukar itu pula, aku berjalan perlahan terkengkang-kengkang. Agak jauh juga perlu berjalan ke tangki air berwarna biru. Lampu suluh aku padam. Faham-faham aje lah..! 
bersambung...

8 ulasan:

eita berkata...

hahahaha...

bab tu lah ita tak makan ayam kampung...
bab ayam kampung makan sisa toksin..hahahah

dill berkata...

penuh cabaran ye Mad?

hihi

dill.

Shila berkata...

wah..

berdebarnya..! kahkahkah..

nasib baik dlm gelap..

shahrilhakime berkata...

cehhhh.... busuk punye orang.... kekeke....tapi bile udah tak tahan.... mane2 pun bulih cho......sabooooo....kekekek

shahrilhakime berkata...

cehhhh.... busuk punye orang.... kekeke....tapi bile udah tak tahan.... mane2 pun bulih cho......sabooooo....kekekek

Tanpa Nama berkata...

lah suspennya,bersambung pulak

amirah berkata...

anjing pun sama? hahaha...

fiqas berkata...

salam..

hentam jelah kat mana pun.. janji hajat dapat dilepaskan.. :)