Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 25 Jun 2013

Nak Kurus..

Aku ade kawan. Tinggi die..167cm. Kughang 4 takoh daghi aku. Beghat[berat] badan die idok la beghat beno cume 122 kilo je (?). Umor die beze dalam 8 taun ngan aku. Tapi die sahabat aku. Dulu idok gemok gitu. Sumpah. Sumpah.. aku peghonoh kughuih[kurus], kate di die. Ye la kot. Tapi aku kenei die memang udoh comey gitu laa.. Die dulu kaki bola. Die spotman, bak kate di oghang. Tang ni aku pecaye..sebab kalo main badminton ngan die.. selalu juge aku 'ter'menang ke die.

Die selalu kabo ke aku yang die gemok sebab telebih makan bontot ayam. Dulu.. kate di die laa.. dulu, die gile melantok bontot ayam panggang. Sudohnye.. macam mane bulatnye bontot ayam.. gitu la juga bulat badan die..kate di die juge lee..

Sekaghang ni die azam nok kughuihkan badan. Dapat macam badan kamu pun jadi la Mad, kate di die. Badan aku 80 kilo. Banyok juge nok tughun[turun] tu yak..

Satu haghi yang indoh..
"Mad.. petang ni ngan pagi esok aku ikut kamu joging ye.."
"Tapi saye idok joging haghi-haghi.. saye idok gemo kughuih..jangan buncit je.."
"Habis.. bile kamu joging lagi.. err.. nanti kite main besi ye.. bagi body ketak-ketak sikit..nak..?"
"Pagi Sabtu ni..".

Pagi Sabtu yang sejuk..
Gelap lagi sahabat aku tu tercogok di depan ghumah aku. Semangat. Di depan ghumah aku tu juge la die udoh senam sesikit. Kendian, keme ke stadium ngan keghete[kereta]. Sampei stadium die senam-senam lagi. Punye lame wamap[warm up] die. Silap-silap idok dan nok joging udoh penat. Jangkaan aku betui. Baghu je 3 kali pusin stadium die udoh terjulor lidoh sampei ke dade. Tapi aku tengok die teghuih juge besenam..

Habih senam-senam kat stadium keme ke kedei mamok. Die pesan ghoti[roti] canei kosong dabel. Telor setengoh masok 2 bijik. Teh taghik satu. Ayo kosong satu. Aku tengok kan aje..

Esoknye..
Kawan aku gamit aku. Die bedighi[berdiri] tegok. Pusin badan sesikit.. die senyum-senyum..
"Ngape ni..?", aku bingung.
"Cube ko tengok badan aku..". "Kurus sikit kan..?".
"Errrr...". Ape aku nok jawap..?????? 

10 ulasan:

Kakcik berkata...

Iyekan je.... :)

eita berkata...

hahaha...
ambik hati dia kata lah kurus sikit...

Hafizah Mohammed berkata...

he..he..hee
....suka ...mcm pernah jadi...kat saya kot....

norhidana miswan berkata...

iyekan jelah kan heheheh.... kalu tak ngajuk kang kwn tuh

dill berkata...

oh. daku senyum saje.

dill.

penjajah minda berkata...

hahaha perangai tue selalu aku buat dulu.baru main besi sehari dah tanya kawan ada nampak sixpack ke x.

dan selalunya jawapan aku dapat berkisar kepada makian.hehe

Waqheh berkata...

keh keh keh steady cegiter kamu mad..

amirah berkata...

iye kan jeee...jage atiii

farhan Nizam berkata...

Hahah..rase mcm taw sape..

Rain berkata...

angkat kening je bro mad.