Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Khamis, 20 Jun 2013

TERIMA KASIH..

udoh 300  entri yang aku kongsi ke belog ni.. ngam-ngam.. 300 tu sikit bagi oghang lain tapi banyok yaamat bagi aku.. kengkadang jenuh nok nulih n3.. ade haghi-haghi bodo aku.. bile tibe haghi bodo ta.. hapoh[apa] pun idok jadi..haisshhh.. mungkin lepaih ini aku banyok buat n3 yang pendek-pendek je laa.. kononnn.. huhuhuhu..

tapi betui la kome.. ape yang aku nok ceghiter sume udoh aku tulih.. aku pulok, mun kalo nok nulih mende yang tak de.. idok le gheti[reti] kome.. nok main gheke-gheke[mereka-reka] idok pandei...gamoknye, aku kughang daye imajinasi yak..?  lagipun..ade juge kengkawan[bukan blogger] yang ghajin mace belog aku ni.. asei nipu..deme tau..huhuhu.. peghonoh[pernah] deme komplen woo.. siap tepon.. "woii mad.. yang kamu tulih ta idok tepat.. kot ye pun nok kabe[melindungi] watok sebenor.. usoh la kamu uboh suei melampo-lampo..". haaa... tengok..!

peghonoh sekali.. soghang kawan sanggup datang daghi beghatuih-ghatuih kilomite ke ghumah aku semate-mate nok mintok aku tulih balik kesoh die..."idok tepat", kate die.. "tulih la yang betui-betui.. idok ngape.. aku pun seghonok mace kesoh aku bile kamu tulih..lagi pun, nanti name aku udoh jadi lain.. usin pekak la..jama tonggek laa.. hihihi.."... dan die bukan satu-satunye yang mintok kesoh die ditulih..

teghime kasih juge buat kawan-kawan belog yang sentiase sudi menjenguk 'atasnamaaku'.. sebenonye, kome la kekuatan aku.. TERIMA KASIH.. aku juge idok pasti..sampei bile aku di sini...

NOTA: sekali lagi saya tegaskan bahawa memang cerita-cerita yang saya kongsikan di sini adalah berasaskan kisah sebenar.. 'berasaskan' bermaksud saya mengambil asas cerita itu sahaja.. kemudian diolah semula secara bebas.. tiada menggunakan nama sebenar kecuali yang berkaitan diri sendiri dan sahabat-sahabat terdekat.. kisah berkaitan abah dan arwah mak saya pula adalah manifestasi kerinduan saya terhadap mereka.. harap maklum..


5 ulasan:

dill berkata...

saya suka belog Mad!

*sambil goyang pom-pom!

dill.

Shila berkata...

cik mad,

tulis kisah kite pulak..?

hehe..

teruskn menulis cikmad..kite suka gak..!

amirah berkata...

yob mad, boleh ler nulih ceghite teman pulok lepaih ni. mane tau boleh dapat royalti..hehehe

shameel Iskandar berkata...

Menulis utk berkongsi agar pembaca dpt ambil manfaat. Teruskan sahabat.

Adakalanya kita perlu paparkan pengalaman kita tapi ia kadang2 sgt terhad dan amat terbatas, jadi kita perlukan pengalaman org lain utk diceritakan. Yg ptg ia memberi manfaat dlm bentuk pengajaran atau setidak2nya membuatkan seseorg pembaca terhibur.

Rain berkata...

kalau bro mad tulis loghat perak, memang 2x saya kena baca baru paham.. 2x pun tak paham semua. keywords penting je pahe hehe.


suka entri bahasa standard dan non-formal.

paling best blog mad adalah mad suka yang bercerita. :) cerita yang disampaikan terus masuk ke hati.

pasal kehidupan seharian. susah senang hidup. ini pun adalah sebagahagian dari ilmu yang saya kutip untuk perjalanan hidup yang masih panjang terima kasih bro mad.