Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 7 September 2010

MONOLOG

Buah-buah ingatan di bakul kenangan saban hari kujamah dan kugubah menjadi cetusan rasa kini kian menyusut. Kutanya pada diri.. Harus bagaimanakah aku nanti ? Konsep cerita-cerita yang berpaksi .."Dan kenangan bisa saja membuat aku menangis.." mungkinkah akan berakhir ? Aku cukup sedar bahawa cerita2 peribadi ini tidak mampu menarik khalayak untuk menikmatinya namun aku selesa begini. Bahkan, bukan itu niatku. Namun aku sedar bahawa suatu titik akan ketemu jua...

Aku tetap mahu menulis kerana tanpa menulis kurasa jemu. Menulis ini melunak jiwa juga membasuh lara. Sungguh. Aku menulis di mana-mana pun. Cebis kertas yang kosong sudah cukup untuk aku titipkan luahan rasa. Habis kuconteng, kuramas dan kulempar saja ke mana-mana. Itu lah aku. Barangkali dalam usia begini aku terlalu banyak terkenang-kenang.  Tapi buah-buah ingatan dalam bakul kenangan itu semakin menyusut !

Menulis tentang motivasi - barangkali Anjangblog paling sesuai. Menulis tentang fakta dan politik - Labun Deme Labun Kume dan Dangau Mamamat dah cukup berdengong. Menulis tentang situasi - Ngonyen Ngonyen dan Waghih Kuale sungguh meletup. Apa kurangnya Belabun Sesame Kite... Sesekali aku ini terasa begitu kerdil berbanding mereka. 

Biar apapun , aku mohon kekuatan moga aku mampu terus berada di sini. Yang telah kumula harus kuteruskan. Sisa-sisa buah ingatan akan aku habisi sebaiknya. Dan akan ada waktu-waktunya aku perlu keluar menjenguk dan mencuba untuk larut bersama rona-rona  jagat kini....insyaallah.

5 ulasan:

anjang berkata...

mad rasa macam tak layak je blog aku dibariskan dengan blog-blog yang sangat hebat tu... blog aku amat kerdil. khalayak yang berkunjung masih boleh dikira....apa pun aku ucapkan terima kasih atas ingatan itu..... Mad selamat hari raya maaf zahir batin dari aku sekeluarga....

tinuj berkata...

Salam yop,

Usah meghendahkan badan le Samad, teman beblog pun mole suke-suke je untuk adik beghadik dan pupu2 teman tak ade niat langsung nak naghik minat ogahng. Bile ade oghang2 kuale yang sudi ngelih dan nyengok bagge meno teman yop. Teman tulih ape yang teman tahu. Banyaknye hentam dan lagho ato ambik mane-mane pengalaman yang ponah teman laluwi. Jauh beze dengan mke dari segi persembhannye. Kalo bab loghat kuale teman penuh minat membace nye,aje yang gemo. Yang tak beloghat kuale jangan kecik ati pulak teman kelih juge.Tk

a.samad jaafar berkata...

T. kasih atas kesudian teman2 yg sudi memberikan komen dan menjenguk ke blog saye..

anjang berkata...

aku sangat stuju dengan kata-kata tinuj. Mulanya tidak terlintas dalam hati nak narik perhatian orang. tulis dan terus tulis. Setiap yang datang dari hati akan sampe juga ke hati orang lain.

DKosongLapan berkata...

Salam Chor....
Awok walopon bukan oghang Kuale....
tapi awok oghang Peghak....
dudok di Ipoh....lahir di Ipoh....Koje pun kat Ipoh.....
apok awok asei Tg Belanja, Paghit.....
errr.....ape sebenonye awok nak ceghite kat mike ni ye????...

Idak ....gini.....
awok baghu mole mace blog mike lepaih terbace mike dgn Waghieh berlabun......jadinye awok ke blog mike lee.....nak tau ujung pangkei ceghite kome..... dah sampei sini awok teghuih rejister jadi polower mike dan awok letak blog mike dlm blog sahabat awok.....tak ngapekan??? uiii panjangnye intro awok!!!