Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Sabtu, 13 November 2010

Entri ke -102

Entri yang sekali ini aku bercadang untuk menggabungkan loghat Kuala Kangsar-Perak dengan bahasa 'biasa'. Entah menjadi entahkan tidak... aku cuba...
Engkohnye ni entri yang ke-102 kome...Uiiihh..!!. Tak perasan sudah melepasi angka 100. Biasa bagi kome, luar biase  pade aku to. Ye aihh !. Ate... mane idoknye kome...Waktu aku mula menulis dulu...jangke aku, aku bulih pegi hat 50 entri je...tapi tanpa sengaja.. 100 doh kome. Aku tengah senyum sesoghang ni... Hati menyanyi.. yeaa...yeaaah... yeeaa... yeaahh... uhuk.. uhukk...uhhhukkk..!!! 


Aku mulakan blog ini dengan rasa rendah diri yang terlalu. Sekaghang pun ghase ghendoh dighi tu idok la maunye ilang kome. Yelah... siapalah aku yak. Kekadang tu to, aku macam seghoyo je nok teghebitkan enteghi to.. Bimbang hanya memalukan diri sendiri. Beno kome... tapi ghase tu aku kutey pelan-pelan. Kataku pada diri.. "Lantoknye la... Kalo pikio banyok sangat idok begeghok la belog aku nih.. ". Biasanya aku menulis secara 'on the spot'. Jaghang aku main pelen-pelen ni. Mungkin satu kelebihan aku, aku bulih ngaghang bebile mase. Buka saja lap top, boleh terus mengarang.. Cuma, bergantung sama ada aku mahu atau tidak. Tapi aku memang cube ngelok daghi muat enteghi banyok dalam saghi. Bimbang orang jemu... Aku yakin yaamat kome jemu !


Di kesempatan ini..aku nok ghakamkan jutan..iskk ! Saloh tekan la pulok.. ulang soghe.. aku nok ucapkan jutaan penghargaan kepada polowe memole aku bebelog dulu. Deme menyuntik dorongan untuk aku teghuih dalam duniye bebelog ni. Antaranya.. TinuJ, Anjang, Mamamat, Kelisa Samudera, Sharouk... Pahtu datang pulak D_08, eMMe, Kakyong dan... Kalian rakan yang mesra !! Aku idok lupe kan kome... cume kekadang sebok be..be.. belogwokin ke ape namenye ntoh...Mereka ini tentu sahaja dapat melihat perubahan demi perubahan pada penampilan wajah blog aku ini. Meghaban tebien juge aku nok beghegeik jadi macam ni kome... Ini pun bukan main megoh aku ni kome..hihihi.. 


Aku masih terlalu 'hijau' dalam berblog. Bermula pada penghujung Julai 2010 dan kekal aktif sampai hari ini. Idok la aku nyangke.. ghopenye bebelog membantu aku mendapat banyok ceghite. Kekadang lagut dan ghalit aku ngadap kompute to.. Harapan aku... biarlah aku lama di sini. "Kapal sedang belayar janganlah dilabuhkan sauh...". Mahu menjadi rakan kepada kalian yang sudi menerima aku. Dan aku sebenonye to.. aku ade juge menyimpan haghap.. Moga suatu masa nanti aku akan dapat ketemu secara 'live' rakan-rakan blog yang kuberi nama 'atasnamaaku' ini.  Saje nok kenei... hihihi... Saloh ke ???
SALAM KASIH SAYANG DAN PENUH KEMESRAAN 
KHAS BAGI FOLLOWER
 'atasnamaaku'..





26 ulasan:

Mashe berkata...

da 100 dah?? taniah~

tinuj berkata...

Salam yop,

Tahniah, udah capei 102 dah yek, betambah matang le mike beblog secaghe global. Teman masih di takuk yang same dan lame, dah tak de takuk lain dah, itu le takuknye. Oh ya, ce mike bukak email ade sesuatu yang teman beghi demi kepentingan kite semue.tk

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yob Samad, Tahniah dah banyok tu. Yong tak kira pulak bape banyok entry dah tulih! Anyway, entry teman kali ni interview dengan bekas sorang Mujahiddeen!

a.samad jaafar berkata...

Siti..time kasih ye..

a.samad jaafar berkata...

Moh Kembara : Saya yakin..mesti best..kebelakangan ni n3 kak halima betul2 menarik..ade yang saya baca dua tige kali to..

a.samad jaafar berkata...

TinuJ : mike ni nakei bebeno hihihi.. ngadu kat kak halima baghu mike tawu..

Admin berkata...

Salam ziarah,ada satu kepuasan dlm,berbloging ini,kita dpt,banyak info dan cerita menarik,Ada Blogger sepenuh masa yg ku kenal,tapi aku belum lagi hendak menceburinya lagi,boleh tahan juga pendapatan dari berbloging ini,tapi kena tahu tip &triknya

tinuj berkata...

Salam Yop Mad,
Nakei mendenye, teman labun bebeno. mike gemo ngat kona kelain. Ce be mike kighe kona daghi pekan Karei ke Kote Lame ade beghape gamaknye, ha itu le sebenonye..jangan nak kona kelain lagi malu kat kak Halima je.Keh...keh...kehh..

Unknown berkata...

terus kan menulis.. bagus bila buleh menulis bila2 masa.. semoga ade manafaat & perkongsian utk semua..

Ahmad Hamzah berkata...

tahniah yob, teman pun nak sangat jumpa yob hehe. blog yob bagus, byk cerita dan boleh belajar bahasa perak sekali. suka blog ni. terima kasih yob. jgn berhenti berkarya yob

Tanpa Nama berkata...

salam..

tahniah atas entri yg ke 100..teruskan menulis..

Sueozana berkata...

Slmlkm yeop...

Salam persahabatan dr kak sue n syabas atas kejayaan melepasi 100 n3! Smoga terus berbloging n mberi manfaat pd semua. t8 care n wsslm.

kelisa_samudera berkata...

tahniah chorr. semoge setiap entri mengingatkan kita pada sesuatu yang kita lupa selama ni. kenangan bisa saja membuat semua org menangis.

eMMe berkata...

Salam Yob Mad, awok ketinggalan dua hari....payoh bebeno nak online kat umah, awoknye brukben dan2 tu la tak mo connect, huhuhu..tensen je dok umah tak leh nak berblog, ape2pun tahniah ye yob mat, ramai dah haaa folower stia, n selamat berkarya ya, teruskan dgn lebih semangat~

Tanpa Nama berkata...

MDT pun nak gak kenai sapela gerangan tuanbelog yg mesra alam ni..hihi!.. :)
semoga terus sukses selalu :)

shahrilhakime berkata...

Salam Chor...
tahniah...... moge sampei ke entri yang ke 1000.....tahniah lagi sekali CHor,...

PakNgahYob@AcikLee berkata...

tahniah le kome.....yang penting ade makne, ade manfaat, ade kebaikan, ade kepuasan buat dighi sendighi dan oghang lain.....itu perjuangan sebenonye...

a.samad jaafar berkata...

Pakngahyobkider.. lame tak nampok mike.. teman cume hat tu je la yang mampunye..

a.samad jaafar berkata...

Aku dan teksi.. nak buat duit dgn berblog rasanya diluar kemampuan saya..

a.samad jaafar berkata...

MDT... mike pun ape kurangnye.. mesra tahap diva tu hihihi..

a.samad jaafar berkata...

Jank.. ramai yg komplen sebab tak boleh paham apa yang aku tulis kat ni.. tp apa boleh buat.. inilah aku..

a.samad jaafar berkata...

kakyong... t kasih.. kata2 kakyong selalu memotivasikan saya

a.samad jaafar berkata...

sekamar rindu.. mike antara yang terawal...t kasih

a.samad jaafar berkata...

kelisa samudera... mike teman doh anggap sahabat teman...t kasih..

a.samad jaafar berkata...

eMMe n D_08 : Blog teman idok beseghi tanpa kome bedue..seghiuih ni kome..huhuhu

a.samad jaafar berkata...

Sueozana : harap lepas nih kite selalu kunjung berkunjung ye..