Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 17 Mei 2011

Penjodoh Bilangan Bagi Hantu ???

Iskkkk.. boring betui malam nih.. Bulih aku meghapu dok kome ?? Alaaa.. bagi la aku can.. Janji.. Sekali ni je to..

Molenye aku cadang nok buat n3 tentang pengalaman aku ngintei bomoh kat kampong aku tu ngubat oghang.. Huiiihhhh... lain macam kome caghe die ngubat oghang.. Aku yakin, bile kome bace nanti..soh-soh je kome kate aku temberang.. Tapi betui kome.. Pelik yaamat-amat..itu yang aku ngan kengkawan aku gi ngitei tu.. Kome tunggu la aku siapkan dulu ceghiter tu..errr.. lambat lagi kot hihihi..

Aku tangguhkan dulu sebab dalam ceghiter tu banyok beno antu yang jadi watok tambahannye to.. Sebab tu, kene ade penjodoh bilangan bagi antu-antu tu.. Tapi ape pulok penjodoh bilangan bagi antu ha ?? Daghi dulu aku idok jumpe lagi oghang bile nulih hei antu je..deme detok penjodoh bilangannye.. Kome tawu ??? Ce kome kabo ke aku yak..

Sebelum kome kabo ke aku... yo kite tengok bebeghape pilihan yang mungkin boleh kite gune sebagei kata penjodoh bilangan untuk deme yang bergelo antu tu... hihihi..

Orang : Seorang toyol ditemui mati disambar petir di dahan pokok rambutan Pak Ali.
errr.. bukan ToyolKiut ye.. Aku idok la sanggup panggil oghang yang aku hormat dengan name toyol.. Bulih ke gune orang.. Toyol bukan oghang kan ?

Biji : Beberapa biji hantu raya sedang bermain judi di dalam rumah kosong itu.
iskkk.. lain macam pulok yak ?

Ketul : Beberapa ketul pontianak sedang bermain congkak di tepi Sungai Perak.
hihihi.. bulih ??

Buah : Sebuah polong pening terlanggar tiang lampu.
Macam sesuei juge..

Batang : Ali terserempak dengan sebatang hantu galah di belakang rumahnya.
haaa.. yang ni ok..

Potong : Sepotong langsuir sedang terbang dengan riangnya di padang itu.
Bulih tahan..

Ulas : "Lihat, seulas jembalang sedang termenung di atas kereta ayah !", kata Amir kepada adiknya.
Adeihhhh...

Gamoknye, antu ni memang spesel yak.. Idok ade penjodoh bilangan yang tepat untuk deme. Tu pasei oghang akan sebut dalam bentuk nombor je bile nyebut tentang deme. Agok aku laaa... Tapi yang aku peghasan la.. bile diletokkan penjodoh bilangan.. ilang ciri-ciri seghamnye antu-antu tu.. Hah ?? Kome idok setuju... errr... Ade aku kisah....  

35 ulasan:

ckLah @xiiinam berkata...

Kelakor Mad...

toyolkiut berkata...

alahai saudara samad..
lawak la entri ni..
antu ni bnyk jnis kn..
nnti citer ye pasal bomoh dan antu tu..suka gak mmbacanya..

emm..
teringat pulak pasal bomoh yg pnh TK jumpe.. adik llaki TK la ni punya keje, ajak tngok jin katanya.. nk jumpe pun dh kena byr 200..
fuh, mahal betul.. tp x pe, bukan dtg nk berubat pun, klau x mau abis ribu2 ni..

bomoh tu tunjuk mcm2 gmbar orang yg pnh dtg padanya, bnyk gak selebriti, wakil rakyat, YB2 pun ada.. yg heran tu gmbar datuk siti pun ada gak!

sempat la TK tngok telor ayam melambung, berpusing2 bila bomoh tu cakap,
"ko main ngn telor tu, budak2 ni nk tngok! kang x caye lak yg dok kt sblh aku ni jin!"

balik tu, kwn adik TK terus demam terkejut! tobat dh depa, x mau dh tngk mende pelik2 ni..
hehehe..

tp sungguh, riak wajah bomoh tu x de seri la, seram.. tuntut ilmu itam tu!

toyolkiut berkata...

saudara samad,
itu entry lama yg TK publish smula,
sbb tu ia jd lagu tu, x kuar dlm bloglist..
entry antu yg last TK tulis, dan TK x kn tulis entry baru lg.. cukup la..
TK malu, sbb TK tulis mcm orang x skola, xde isi..
hehe..

shahrilhakime berkata...

Salam Chor....
Awok kalo die datang sekor...awok tak tau....
Tapi kalo dtg berkawan terai gune sejambak....seguguih kot???? ...hehhehe...lawak entri mike kali ni chor

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Yob Mad, bukan ke kite panggie penjodoh bilangan hantu dengan `ekor`! Ate idok mestinye hantu tu beghekor sebab katak pun kite manggei ekor walopun tak mandang ekornye. Usohkan gitu, kengkadang kite cakap menesia ni pun ekor. Yob peghonah ke dengo deme dok kate,`Ngancuk wok betui deme ni , sekor menesia pun tak mandang?` Ape2 pun gelo je le antu ni ekor payoh bebenor ceghite walopun jaghang2 menesia nampok jeleih antu ni. Lagipun bukan kite ngambik SPM pun tahun ni sampei nak tolak markah walopun salah....

Unknown berkata...

lawak giler entry ni ..
akak nak share kat fb la ye??

CintaZulaikha berkata...

org pahang ek. rindu btol dgr cakap org pahang nih...hee~~

tak sngka klu antu pon ada penjodoh bilangan..aishh~~

M a W a D D a H berkata...

ikut deme lar nk ngarut..kome sengih je...ecececece

Encik MamaT berkata...

seseikat agaknya kot... hahaha... adehh... glemer lak seorang Toyol Kiut.. hehehe

eMMe berkata...

dah kuar dah lawok dia, pelawok juga yop mad nih, mike sihat...kome sihat ke? hehehehee....

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob Mad, akak setuju dgn Yob Tajnur tu. Antu ni elok dipadankan dgn ekor sebab deme ni setan dok? Kan ikut gambor kartun, kalau setan mesti ada tanduk dan ekor!

Haa nanti citer pasa bomoh tu yek!

amirah berkata...

lawok la entri ni..ate jenuh pulok nak ngira nya

Tanpa Nama berkata...

seekor pontianak sedang mengilai2 didalam blog..ok dak geng!

hihihihihihi!

a.samad jaafar berkata...

cikgu ckLah..
eh..itu n3 serius tuh.. hihihi

a.samad jaafar berkata...

Kiut yg dihormati.. saya dah komen direct ke blog Kiut.. saya mmg berharap Kiut terus aktif dlm dunia blog

a.samad jaafar berkata...

Sahabatku D..
sejambak ??? hahaha.. lain mcm tuuuu

a.samad jaafar berkata...

Saudara Tajnur...
walaupun mike bukan follower teman tapi mike tawu je teman ade n3 baghu yak.. t kasih tajnur woo.. komen mike mmg teman nantiii je.. komen mike 1st kelas..

"ngancok woknyee..!!!" ngekek teman mace ayat tu.. udoh lame teman idok dengo.. hahahaha

a.samad jaafar berkata...

Diana..
kalau benar.. saya berbesar hati.. tp betui ke kelakor ye..??

Shila berkata...

sungguh laa..letak penjodoh bilangan, jadi x seram dah...

tak bole bgtau budak2 pasal ni..kang takutkn diorang malam2 pasal momok...

abes diorang tanya..

"bape ketul momok ada??"

a.samad jaafar berkata...

teman baru saya, cintaZulaikha..
itu loghat perak..byk persamaan dgn loghat di beberapa tempat di pahang.. harap maklum..

t kasih sudi berkunjung ke blog picisan ini

a.samad jaafar berkata...

mawaddah..
t kasih sebab bagi peluang saya mengarut yak... ihihhi

a.samad jaafar berkata...

en mamat..
ToyolKiut tu pengikut setia blog ini sejak dari awal.. aku amat menghargainya..

sesikat toyol sedang mandi di parit itu.. hahaha.. sesuai...sesuai..!

a.samad jaafar berkata...

sahabatku eMMe..
mmg teman ni jenih yg suka merapu.. tang lawak tu..ntah laaa..

baru seminggu mula bekerja.. badan makin terasa ringan berbanding dulu..

a.samad jaafar berkata...

kak halima yang disayang..
mmg saya tahu kata penjodoh bilangan yg kerap diguna ialah ekor.. saje je nak merapu..

errr... tapi sikit konfius sbb ekor bukankah utk binatang..??

a.samad jaafar berkata...

amirah..
biasanya hantu tak bawak geng mcm citer p ramlee tu..usoh dikighe deme ta... hihihi..

eita berkata...

ermmm...bunyi macam pelik je...
tapi boleh lah...
:p

a.samad jaafar berkata...

aduhai geng terdiva..

sekuntum pontianak lebih sesuai kot... hihihi..

fiqas berkata...

salam yob...

saya tak pernah terpk pasal penjodoh bilangan untk hantu2 ni.. hihihi, lawok pulok rasanya...


teramat2 rindu nak jenguk sini, sayangnya banyak pulak halangan..terima kasih sudi jugak yob jenguk saya,.. :)

POHPALEH BURGER berkata...

haha betui tu bro mad.. ilang serammnye bila ada penjodoh bilangan...
tp ada 1 lg cadangan..bleh try.. ekor... cth: seekor.. dua ekor... tiga ekor... ekor2 ah.. ekor2 ih... hahaha..hihihi.
=D

wahida berkata...

hahaha!! lawak2...sumpah lawak!!

tak pernah terfikir psl penjodoh bilangan utk hantu...

shida mj berkata...

hehe..tak ter pikio pulak tang bab penjodoh bilangan antu ni..selalu terus gune kata name khas antu tu..luculah entri yob ni.

Cik Rimau berkata...

encik samad.. cik rimau pon stkat ni tak penah tau ape pnjodoh bilangan yg sesuai utk makhluk yg satu tu.. memang special la kan.. ish3... (cik rimau pun org kuala jugak.. hehe.. manong.. tau ke?? ^-^ )

Misty Melor berkata...

hahahaha ...... yang ulas tu tak boleh blah :)... hahaha

Fieda berkata...

...ekor ye yob...

ghasenye itulah penjodoh bilangan yang lebih sesuei...

anyway, memang lawak le entry boring ni....kuikuikuikuikui

Admin berkata...

hantu tak nampak,sebab itu tiada penjodoh bilangan.