Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Jumaat, 9 Disember 2011

Gerun Teramat !

Waktu kecil dulu, aku punya kawan. Atan namanya. Dia nakal. Maqam nakalnya setakah lebih atas berbanding aku. Siapa yang kurang tahu dia, pasti gerun pada Atan. Kulitnya hitam. Mukanya penuh parut.. Ganas tak? Errr.. tapi itu parut demam campak !

Badan Atan pun besar. Dialah empunya perut yang terbuncit dalam kalangan kami. Kuat tenaga Atan sekuat dia makan masa kenduri/tahlil. Kami takut teramat bila waktunya Atan marah. Kami biasanya akan segera angkat kaki. Cabut. Sebabnya begini...

Atan : Wooiii.. Celake ! Jangan mengkome[korang] buat aku maghoh[marah] boleh tak hahhh..???!!!!..

Kami : Ate.. Ngape pun kalo kamu maghoh?

Atan : Err.. Nanti aku teghoyok[menangis] ! Huhuhu...huuuu... waaaa...waaaa...

Atan benar-benar menangis !. Dan kami pula cabut lari sebab kami tahu.. Atan suka sangat mengadu pada bapaknya yang sangat garang itu..

14 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum A.Samad

salam ukhwah

anak nakal
bapa garang....
macam mana nak buat kawan ni..

Wassalam

missSenget berkata...

huk aloh atan...

itu guna kuasa tersembunyi namanye...

isk..iskk...

nub berkata...

udah bapaknyer yang garang. hahaha

Jemarioren berkata...

laaa...ingatkan takut sebab apernyer. hahaha...best2

CintaZulaikha berkata...

hehhehhe..sian ke atan...tak beol mengkome2 nih..buli ke atan..

penjajah minda berkata...

sebijik cam kawan aku.cuma dia tak nangis tapi merajuk.hehe

Jurnal Murahan berkata...

kahkahkah

kat bagan serai skripnye lebih kurang cani la dulu-dulu :

'ami abaq mak ami hoooooo huuuuu'

nyanyisunyi berkata...

Assalamualaikum en samad
sebenarnya lebih gerun kt bapaknya lah ni kan...

Aween Md Zahir berkata...

kahkah ! aku gelak teruk baca entri ney. hilang sopan aku, adesss !
garang sgt ke bapaknya atan tu ??
ngape kome tak panggil bapak kome juge ?? ate , biar deme selesaikan semua :P

karatz berkata...

teghok benor atan masa kecik2 dulu ye.teman pon riso klu ade kat tempat kamu!

~SaL IjOu~ berkata...

fizikal je menakutkan..yg garang bapak rupanya..ehehe~

Fiqas berkata...

itu atan punya power rupanya..

Encik MamaT berkata...

hahaha.. adoii... paroh niiii...

Cikya berkata...

ni takut kat atan ker takut tang ayah atan garang...

kadang, garang tak kena lentur budak,
reverse psychology baru jalan kat atan kot..

lagi, atan hanya budak,
tapi, budak yang wajib lentur baru nak jadi orang.. :)

saya dah teruk kena bahan masa kecik dulu, nakal jugak..huu~