Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Selasa, 13 Disember 2011

SUDAH !

Dia : Arggghhhh...!! Lepaskan akuuuu... Arghhhh....!!! Tolong.. tolong...!!!! Mak ...Abah...!!!

Suara 1 : Pegang kakinya tu.. Pegang kuat-kuat..Kena lagi sorang pegang dia ni.. [nada tenang..]

Dia : Ya Allah.. Tolong la.. tolong laaa.. Mati la kali ni.. waaaa..waaaa..

Suara 2 : Kali ni kamu tak kan terlepas lagi.. Ini kali ke-3 tahu tak ! [agak marah..]

Suara 3 : Saya 'bubuh' lagi ye.. 

Dia : Aduhhh....!! Mati laaa... mati laaaa.. aduhhhhh.... Lama lagi ke ni..???

Suara 3 : Diam !!.. Ayah tampar mulut kamu nanti, mahu ??!!..

Dia : Argggghhhh... waaaa... waaaa... Tolong laaa... Lain kali... [ayat terputus..]

Suara 3 : Haaa... Dah... dah... Iskkkk... bersunat pun macam nak kena bunuh.. Bertuah punya anak !

errrr.. kalau tak faham.. buat-buat paham je lah ye... hihihi..

24 ulasan:

Zaujah Encik Mamat berkata...

hehe.. adik saya dop gini.. keluar bilik doktor .. relax.. senyum lg... sampai rumah baru nanges guling2.. hehehehe...

diana berkata...

hahahah...
yang kena kejar keliling umah
pun ada tau,.tu kat kampung akak la..

atuk berkata...

Assalamualaikum A Samad

musim sekarang ni....

Wassalam

intan.maisarah berkata...

agak agak yoob dulu mase nak sunat rope itu ke idak?

makdara TERdiva berkata...

errr..ini kisah tuan blog ke?.. :D

~SaL IjOu~ berkata...

saat trauma si anak lelaki~ hehe

Rain berkata...

ahahaha.. dlm pale dah imagine orang kena histeria..

tafsiran yg salah.

Kakzakie berkata...

La... kakak ingatkan tadi org kena histeria tadi... alkisah cerita budak nak jadi dewasa hihi....

missSenget berkata...

hahahhahaha...


gelak..walaupun realitinya xpenah pun hadapi orang nk sunat ni cmne..


tgk abg2 mcm hero je semua..xde nangis2 pun..

tpi xtau laa kalo kt klinik meraung kan..
kehkehkeh..

kakcik berkata...

Akhirya dapat juga kakcik tembus ke sini. :)

Teringat pada seorang adik lelaki kakcik yang dulunya menjerit bagai nak rak sampai habis semua orang dihalaunya gara2 hendak disunatkan. ;-)

Jurnal Murahan berkata...

kahkahkah aku ingat nak exorcist tadi haha

CintaZulaikha berkata...

hahhahhha...yg tak rasa mcm hamba nih, mmg la tak tau nak kata apa...kesian kut..

nyanyisunyi berkata...

Salam..En Samad
teringat sy 3 hampir 4 tahun yg lepas ms tu anak no 2 12 tahun dan adik dia 9tahun..
buat majlis ni beramai2 kat surau..oleh kerana sy lah ayah sy lah ibu maka sy masuk sekali tenguk saat2 disuntik dn dipotong,beri semangat pada anak2..budak sebelah tirai terpekik terlolong..tapi anak2 sy langsung tak berdecit..sampaikan ajk kehairanan tenguk anak2 saya control macho..

bila sampai rumah ubat bius dah habis..si bungsu meraung2 kesakitan hehehe..

Waqheh berkata...

gua dulu bersunat rileks jer...4 hari dah main guli...sbb gua nekad nak kawen awal tu yg tak takut..

ORLANDO AHMAD berkata...

saket ooo

amirah berkata...

hehehe..anak sape la ni yek yob mad? ke pengalamn diri sendiri ye? hehe..

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob Mad,

He he he sapa 'Dia' tu Yob? Ganaih bebenor teroyoknyer! Abang sulung teman dulu lagi ganaih, masuk jawit langsung tak kabor mak bapak, dia gi rumoh jiran yg ada buat majlis bersunat, dia tumpang sekaki...balik mengengkang! Btw, pasai gambor di Makkah tu, ada org tak suka diamik gambor tp kita kena pepandai bila nak klik. Dlm Masjid Nabawi dilarang tapi akak tak peduli, asei tak kena tangkap, udoh!

pisau belati berkata...

ini perkara biasa yang berlaku dalam tugasan harian aku...terutama waktu cuti sekolah.

eita berkata...

macam kenal je orang yang menjerit tu...hahahah

Abang Jonni berkata...

huhuhu... ada lagi tak tok mudim skrg ni eh?

eMMe berkata...

hahhaa...mcm2 ragam anak2 bersunat kan...kan....nak tergelak je nengok/baca/dengornye, heeee~

محمد رازيق berkata...

haha.. ko camtu ek bro?? hehe

Queenie berkata...

seriau akak kenang bab sunat ni dik Mad...enam hero akak, akak ngadap sendiri sampai sembuh...lama pulak tuh..tahun ni merdekalah...semuanya dah selamat dah...

baru ada masa nk baca entri yg terlepas hihi

timekasih atas penggunaan bahasa kolumpur, kurang sikit muncung akak hehe

Fiqas berkata...

"Dia" itu siapa? yob kah? hahahaha...