Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Khamis, 15 Disember 2011

nyutt.. nyuttt..!!! [loghat Perak]

Nyuttt.. nyuttt..!!!

Ini bukan memain punye sakit ! Bukan !!

Nyutt.. nyuttt...!!!

Ahhh.. die muat[buat] lagi.. Aduihh.. 

Nyuttt.. nyuttt..!!!

Sakit tang kepale. Sakit tang telinge.. Sakit tang tengkok.. Sakit sume..!

Pak Kadir sakit gigi. Umo[umur] mun kalo udoh cecoh 50 campor-campor ni.. gigi pun udoh ghope biskut Marie dicelup kopi je kome.. Hodoh yaamat kengkadang. Lagipun, Pak Kadir ngisap cerut.. naik geli juge nengokkan giginye.. Ye aihh !

Ate[Jadi/maka], bile Pak Kadir heboh ngabo yang die sakit gigi yaamat-amat.. ape nok diheghankan yak ? Memang patut pun. Udoh dikabo di oghang.. pegi le cabut gigi tu.. bukan sakit pun mase cabut.. dibiuih[bius] di deme la nanti.. Cer jangan jadi tengin[bodoh] Pak Kadir uiii.. Buat ape nahan sakit ! Ermmm.. idok dihajabnye[dipeduli]  pun. Jenih bantoh baghut[degil tahap dewa] memang payoh nok labun[cakap]..

Masok haghi yang ke-3..

Sakit gigi Pak Kadir makin kuat. Pipinye udoh bengkok. Sekali tengok macam ade cekelat[gula-gula] Hacks kat dalam molut Pak Kadir. Bengkok comey.. Anok bini idok beghani buat bisin. Bejalan dalam ghumoh pun kene pelan-pelan. Bisin sikit.. Pak Kadir mekik maghoh[marah]. Jangan buat pasei ngan Pak Kadir.. bengken[garang] kemain. Nok makan penaboh[penampar].. kome cube la..! 

Tengoh haghi tu.. tetibe ayam berketok.. ghiuh[riuh] di bawoh ghumoh Pak Kadir. Jantan betine ghiuh-hingor macam nampok musang. Betui la kate di oghang, ayam mun kalo nok bertelo.. ghiuh sekampung ! Pak Kadir jadi libang libu[tidak keruan]. Sekejap duduk sekejap bedighi dienye. Ayam ni betui-betui celake !! Gigi yang sakit ghase makin tamboh-tamboh sakitnye. Pak Kadir cekok pinggang tengoh-tengoh pintu.. "Diam la ayam woiii... Aku sakit gigi ni.. Jangan buat aku ilang sabo.. Mampuih kaghang !!". Nah... Pak Kadir kasi warning kat segale ayam-ayamnye. Tapi.. soghe[suara] tempik Pak Kadir tadi bukan deme paham. Ayam-ayam tu makin kuat bisinnye..

Pak Kadir betui-betui naik gile.. Senapang RELA di dalam bilik dicapei. Isi pelughu[peluru] cukup-cukup. Tali pinggang tempat letok pelughu, die jinjing. Pahtu, Pak Kadir tughun ke laman ghumoh. Muke Pak Kadir udoh ghope muke setan kome.. Pak Kadir angkat senapangnye.. 

Damm.. Damm.. Dammm...!!!

Damm.. Damm.. Dammm.. !!!!

Lepaih[lepas] seko.. seko.. Lepaih seko.. seko.. Habih tepelanting ayam-ayam tu bile tekene pelughu senapang Pak Kadir. Ngelupor lebih kughang.. pahtu diam... Mati. Yang selamat cume anok-anok ayam. Yang selamat.. mane-mane yang sempat nyusup masuk ke semok/utan. Bini Pak Kadir ngange[terpinga-pinga]..

"Hah.. Ilang ke sakit gigi kome tu ?", tanye bini.

"Ye lahh.. esok aku ke Kuale la cabut gigi celake nih ..!".......... Pak Kadir buat-buat bodo..


21 ulasan:

kakcik berkata...

Apa jenihle oghangnye Pak Kadir ni!

ORLANDO AHMAD berkata...

skor yob skor.. harap2 seladang power bola tahun ni yob (komen xde kaitan entry) keh3

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Degei bebenor Pak Kadir... same degeinye dgn tuan blog. wakakakaka!

diana berkata...

hahahah...
sakit gigi punye pasal..
ayam pun kena..

penjajah minda berkata...

tak pasal2 ayam jadi mangsa.hehe

amirah berkata...

ngeri membacenya entri ni yob..ate ingat pak kadir nak nembok bini nya sekali..hahaha..ate terimejin lebih beno pulok..

eMMe berkata...

pak kadiaq mmg nak kene betuwe punggung tu...hahahha (yop, betul ke ayat yong ni, hehehehe)

Rain berkata...

nape x cakap kadir ada senapang, kalu tahu, comfirm aku tak bising. cisss nyesal! - kata arwah ayam betina.

c'axoera berkata...

hahahahah sengal betul!!!!


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/cabang-yang-tak-mungkin-tersimpul.html

atuk berkata...

Assalamualaikum A.Samad

mati katak ayam2 tu...he he

Wassalam

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob,

Padat dan tajam sindiran bini Pak Kadior tuh. Kan naya dan rugi ayam2 tak dosa mati. Org kita ni takut nak jumpa dentist, akak paling suka jumpa dentist, setahun sekali mesti dating dgn doktor gigi!

~SaL IjOu~ berkata...

aduhai..rugi je ayam2 tu..kalo x da boley buat gulai bg kat jiran tetangga sume..~ (--")

eita berkata...

kalau sakit gigi...dengar orang menguap pun rasa macam nak kena penampar je...

Abhamz berkata...

salam, tak pasei2 ayam jadi mangsa...

Deru Ombak berkata...

Huahuahua... Kelako..
Kalu dah sakit gg..bukan ayam jek..anak bini pun pak kadir boleh humban kuar tingkap..adeh! Sakit perut gelak...esok nak amek mc.

Salam ziarah..

Queenie berkata...

hehe...

ada org cakap sakit gigi tu dlm ranking ketiga lepas sakarat dan melahirkan anak...bayangkanlah...tak pepasal buleh kenduri ayam kampung beb!

entri ini mengingatkan akak masa jadi kerja kat klinik gigi suatu masa dulu...kalau terkna pesakit yg macam pak Kadir tu, ya ampoooonn... buleh seminggu tak lalu makan hehe

org2 ni bukan takut nak cabut gigi dik Mad..cabut gigi mmg tak sakit tp nak kena bius tu yg takutnya..

"biskut Marie dicelup kopi"
HAHAHAR...PANDAINYA KUTUK ORANG!

Fiqas berkata...

naik serik anak2 ayam yang selamat tu nak bersiar2 dilaman pak kadir...

CintaZulaikha berkata...

apa ajerlah pak kadir nih..kan bagos gi ja klinik tuh..huhu

insan_marhaen berkata...

'pueh hati ku. padan dengan muke kome. bisin bebenor...'

Encik MamaT berkata...

ni orang kata.. marahkan nyamuk kelambu dibakar... marahkan mende lain.. yang lain jadi mangsa.. hehehe

Cikya berkata...

lucu ni.

dah tak boleh makan ayam2 semua tu, sebab tak sembelih.
sia2 bagi dedak berkilo2 sampai besar..

:D

macam mak saya, susah sangat nak g klinik gigi. puas dah pujuk... :)