Seribu Penghargaan Buat Mereka Yang Sudi...

BLOG ENTRI RENCAM DARIPADA AKU... JEMPUT KE SANA YE..

Khamis, 14 Oktober 2010

PEMERGIAN..

Jam 5.15 pagi tadi aku menerima panggilan telefon. Aku mendengar suara kakak tunggalku bergetar di ujung talian.. Aku tahu sesuatu yang buruk berlaku... mungkin abah mungkin mak sedara kesayanganku.. 
Kata kakakku.. Mak Kecik(adik bongsu arwah emak yang kuanggap sebagai pengganti kehilangan emak beberapa tahun yang lalu) baru saja meninggalkan kita.. Aku terdiam.  Hanya sempat kujawab 'Ya'...  Aku harus pulang segera... Aku mesti !!

Sepanjang perjalanan ke kampung.. segala2nya tentang Mak Kecik 'mesra' diingatanku... 
Sepanjang pengebumiannya...  ego lelakiku tertewas... air mata mengalir laju...
Sepanjang perjalanan kembali ke rumahku... hatiku berbisik...betapalah pedihnya perpisahan... namun ini adalah kemestian..

Semoga Mak Kecik ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang soleh... semoga  segala dosa dan kesilapannya diampuni... semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya....  al-fatihah..

6 ulasan:

eMMe berkata...

Takziah, setiap yg hidup pasti akan mati, akan pergi, kite yg hidup teruskan kehidupan...AlFatihah...

Unknown berkata...

Salam takziah
Alfatihah..

kakyong ade baca pasal mak kecik di blog fuziani..

shahrilhakime berkata...

Sabo Chor....
semoga Allahyarhamah ditempatkan dalam golongan oghang yang beghiman!! Amin

tinuj berkata...

Salam yop,

Takziah buat mike dan kelauarge semoga arwah mak kecik mike dimasukkan ke dalam golongan yang beriman. Teman ade juge Mak Kecik Alahamdulillah masih sihat lagi dah pencen baghu2ni (pencen cekgu).

Mamamat berkata...

Salam Mad
Takziah. Semoga roh arwah ditempatkan bersama para solehah. Amin

a.samad jaafar berkata...

Time kasih semue...masih mood 'kehilangan' ni..sentiasa tkenang kebaikannye...